۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۴۴۰۶۶
علمای بحرین:

محاکمه شیخ عیسی قاسم جنگ علیه هویت ملی و دینی است

علمای بحرین نسبت به عواقب محاکمه رهبر شیعیان این کشور هشدار داده و تأکید کردند که آل خلیفه با این اقدام به جنگ علیه هویت ملی و دینی ملت می پردازد.
آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرآة البحرین، علمای شیعه بحرین با صدور پیامی نسبت به محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور واکنش نشان داده و تصریح کردند که محاکمه شیعیان در بحرین به معنای ویران کردن کشور است.

در این پیام آمده است: بحرین با دو تهدید ویران کننده مواجه است؛ وابستگی به خاک مقدس آن و وابستگی به طایفه ای دینی و مذهبی. هر دو مساله، تهدید دین مناره دینی و شخصیت ملی عالیرتبه ای به نام آیت الله شیخ عیسی قاسم است. هدف قرار گرفتن ظالمانه این عالم، جنگ نظام علیه هویت ملی و  دینی ملت به شمار می آید.

علمای بحرین افزودند: پس از سلب تابعیت یکی از موسسان استقلال کشور و نویسندگان قانون اساسی در سال 1971 میلادی دیگر نمی توان هیچ ارزشی برای شناسنامه شهروندان قائل بود. بزرگترین نماینده ملت در پارلمان سال 1973 میلادی و مردی که بیشترین نقش را در حفظ زندگی مسالمت آمیز و همبستگی ملی در همه این سالها ایفا کرده است، امروزه مورد هجمه و سلب تابعیت قرار می گیرد.

آنان تصریح کردند: کرامت شیعیان نیز پس از ظلم و ستم علیه بزرگترین شخصیت این مذهب و تعدی به خصوصیت و مقدسات آن باقی نمی ماند. جنگ علیه رهبر شیعیان بحرین تنها به دلیل اقامه فرائض و واجبات دینی نظیر خُمس، نماز جمعه و امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد.

علمای بحرین با اشاره به اینکه شیعیان و اهل تسنن از ظلم و ستم آل خلیفه در امان نبوده و مرگ را بر این زندگی مقدم می شمارند، اظهار داشتند: محاکمه مذهب به اتهام اقامه فرائض دینی، علاوه بر اینکه مساله ویران کننده برای وطن به شمار می آید، امری زننده و بی ارزش است.

در بخش پایانی این پیام بر بی ارزش بودن دادگاه شیخ عیسی قاسم تأکید شده و آمده است: ملت و به ویژه علما در راه ایستادگی در برابر ظلم و فساد، مطالبه حقوق سلب شده و امنیت همگانی برای همه افراد وطن اعم از معارضان و غیر معارضان ثابت قدم هستند چرا که کرامت انسان و حقوق بشر تنها با پافشاری بر این خواسته ها محقق می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات