۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۴۴۰۰۹
آیت الله سیفی مازندرانی با صدور بیانیه ای مطرح کرد؛

لزوم واکنش علما به سیاست های غلط مسؤولان

آیت‌الله سیفی مازندرانی در بیانیه‌ای تأکید کرد: برجام جز بی نتیجه بودن مذاکره با امریکا و سران استکبار و نیز اثبات این حقیقت که مذاکره با امریکا و سران استکبار سمی مهلک و کشنده برای انقلاب و مسؤولین و عناصر انقلابی است، دستاورد دیگری نداشت.
آیت الله سیفی مازندرانی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ آیت الله سیفی مازندرانی با صدور پیامی نسبت به برخی وادادگی ها در بین شخصیت ها و مسؤولان برجسته کشور هشدار داد و نوشت: امروز دغدغه مهم مقام معظم رهبری هضم شدن ارزشهای الهی این انقلاب در قوه هاضمه سیاست های سران استکبار در منطقه و ایران است.

متن بیانیه این استاد برجسته حوزه که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته بدین شرح است:

بسمه تعالی

فقهای ربانی و بصیر و نخبگان و فضلای محقق و انقلابی حوزه های علمیه بیدارند و از امور مهم سرنوشت ساز کشور که دغدغه مقام معظم رهبری است غافل نیستند.

از امور مهمی که نباید از آن غافل شد به صحنه آوردن و جلب نظر کردن برخی اشکالات پوسیده ی واضح البطلان بر امام راحل عظیم الشأن است . البته ملت ما هرگز اجازه نخواهد داد که تجربه تلخ گستاخی برخی صاحب رساله ها به ساحت مقدس امام راحل با سوء استفاده از عنوان قائم مقامی رهبری تکرار شود ، ولی مطرح کردن اینگونه اشکالات تازه کردن زخمهای کهنه و تحریک غده های سرطانی از ریشه خشکیده را در پی دارد ، و می تواند نقشه عناصر زخم خورده سران فتنه باشد تا از کنده ی شجره خبیثه قطع شده آن هر روز دودی دیگر برخاسته تا با جلب انظار نخبگان سیاسی و حوزوی امور مهم و حیاتی نظام را تحت استتار و پوشش قرارداده ، و با استفاده از فرصت ایجاد شده اذهان خواص و – بالتبع _ اذهان عموم را از مایه های عبرت دوران فتنه شستشو داده ، و نقشه های طراحی شده در اتاق فکرشان را به دلخواه خود عملی سازند. و بعید نیست که طراحی این نقشه ها با اشارات سیاست مداران کهنه کار خارجی همچون انگلیس خبیث بوده باشد .

امروز دغدغه مهم مقام معظم رهبری هضم شدن ارزشهای الهی این انقلاب در قوه هاضمه سیاست های سران استکبار در منطقه و ایران است ؛از راههای گوناگون مذاکره و تحریم اقتصادی و نظامی و پرورش و مدیریت سگهای هار داعش ، و وهابیت ، و طالبان، و جبهة النصرة و نظائر آن با حمایت های همه جانبه آمریکا و رها سازی آنان در بین ملت ها و دولت های انقلابی و اسلامی است، که با اشاره اربابان خود قتل و غارت و خونریزی کنند.

و در ایران اسلامی از طریق مذاکره برجام- که به صریح فرموده مقام معظم رهبری نتیجه ای نداشت، -جز بی نتیجه بودن مذاکره با امریکا و سران استکبار ، و جز از دست دادن دستاوردهای حیاتی علمی نظامی و دفاعی کشور، و نیز جز اثبات این حقیقت که مذاکره با امریکا و سران استکبار سمی مهلک و کشنده برای انقلاب و مسؤولین و عناصر انقلابی است . و عجیب است که برخی سران فتنه با کمال گستاخی و وقاحت در مقابل رهبری معظم سم مهلک بودن مذاکره با امریکا را انکار و به سخره گرفته اند.

در اینجا خطاب این جانب به فقها و اساتید و فضلای انقلابی و بصیر حوزه های علمیه است: کسانی که بعد از اتمام حجت بالغه ی مقام معظم رهبری همچنان بر طبل موفقیت آمیز بودن مذاکره ی برجام می کوبند و هنوز در سفر های خارجی و نشست های خود با سران استکبار به تحسین و تبلیغ و بزرگنمایی آثار پسا بر جام می پردازند، آیا شایستگی مناصب حیاتی ومهم جمهوری اسلامی ایران را دارند؟

چرا در این برهه ی حساس سکوت می کنید از آنچه که مقام معظم رهبری مهر سکوت را شکست و با بیان بلیغ از آن سخن به میان آورد؟! شما با این سکوت چگونه می توانید خود را در خط رهبری بدانید و این اتمام حجتی بود از جانب کسی که در همه عرصه های مهم انقلابی قبل و بعد از پیروزی انقلاب در میان ملت قهرمان ایران ، و در عرصه دفاعی دوران دفاع مقدس، و نیز سالیان دراز در کرسی تدریس و آموزش عالی و تحقیق و تألیف همه رشته های اصلی علوم حوزوی بعد از دوران دفاع حضور فعال داشته، و عزیز ترین کسان و اعضای خود را در این راه مقدس نثار کرده است و مهمتر از همه این احساس مسؤولیت به دلیل میثاقی است که ذات اقدس حق از علما گرفته است و به دلیل همین میثاق امیر المؤمنین علیه السلام عهده گیری زمام حکومت را بر خود واجب دانست که فرمود:

(( أما و الذی فلق الحبّة و برأ النسمة ، و لو ... ما أخذا الله علی العلماء ألا یقارّوا علی کظّة ظالم و لا سغب مظلوم لألقیت حبلها علی غاربها...))

آیا این همه کشتار زنان و کودکان و سالخوردگان مسلمان مظلوم یمن ، فلسطین و سوریه و سایر کشورهای اسلامی شیعه و سایر مظلمومین غیر شیعه، و تخریب و انهدام معالم و آثار دین یکی پس از دیگری کافی نیست برای اینکه علما و فقهای امروز ما را دردفاع از مواضع بر حق ولی امر مسلمین – که جز مبارزه با استکبار جهانی و ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و جنایت آنان چیزی نیست – برخیزاند؟

و آیا پا فشاری برخی مسؤولین در مذاکره با سران استکبار، و از طرفی عدم توجه لازم- در اقدام و عمل – به زمینه سازی و تهیه ی مقدمات و رفع موانع اقتصاد مقاومتی ، و مسامحه در برخورد با غارتگران بیت المال با حقوق های نجومی یادآور این کلام امیرالمؤمنین علیه السلام نیست؟

که فرمود: (( و لکنّنی آسَی أن یَلی أمر هذه الاُمّة سفهاؤُها و فجّارها فیتّخذوا مال الله دُولاً و عبادَه خَولاً و الصالحین حرباً و الفاسقین حِزباً )) ؟

و آیا هنوز هم وقت آن نرسیده است که با سکوت خود ولی امر مسلمین را در برخورد با سیاستهای غلط برخی مسؤولین تنها نگذاریم؟

و آین این گونه سکوت مصداق ترک امر به معروف و نهی از منکر نیست؟که در روایت صحیحۀ عبد الرحمان بن الحجاج، آمده: (( بعث إلیّ أبوالحسن موسی بوصیة أمیرالمؤمنین ، و فیها : و لا تترکوا الأمر بالمعروف و النهی عن المنکر فیولّی الله أمرَکم شرارَکم ، ثم تدعون فلا یُستجاب لکم)).

پروردگارا : موفقیت یاری کنندگان دین خدا و مبلغین رسالات الله و پیروزی رزمندگان اسلام و سلامتی و توفیق روز افزون مقام معظم رهبری و علمای ربانی و فقهای بصیر و امت انقلابی و در خط ولایت را از درگاه اقدس کبریائی تو مسألت دارم.

و السلام علی عبادالله الصالحین

حوزه علمیه قم

علی اکبر سیفی مازندرانی

95/05/24

/993/د101/ج

ارسال نظرات