۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۴۳۷۰۴
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

رشد و تعالی جامعه اسلامی مرهون ارج نهادن به شهدا است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل رشد و تعالی جامعه را مرهون ارج نهادن به شهدا دانست و گفت: ارتباط ما با شهدا نباید فقط به برگزاری مجالس و محافل و یادواره ها تبدیل شود بلکه باید آرمان های شهدای بزرگوار را فهمیده و به آنها عمل کنیم.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی،نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل،پیش از ظهر امروز در یادورای شهدای جهاد سازندگی با عنوان «سنگرسازان بی سنگر» در اردبیل، خاطرنشان کرد: شهدا با انقطاع از همه سرمایه‌های مادی و دنیوی خود راه دیگری را انتخاب کردند به طوری که مرام شهدای ما افزایش عزت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی و تربیتی کشورمان بود که بخش مهمی از این مرام و وظیفه خطیر تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: وظیفه ما در برابر شهدا، ادای دین است و بر این باور داریم که زنده نگه داشتن یاد شهدا تنها به حیات دنیوی و برزخی آنها نیست بلکه حیات جاودانه آنها به علم و عملشان است که شهدا بعد از شهادتشان به آن اشرافیت دارند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به جاودانگی خون شهدا، گفت: مرام شهدا طایفه‌گری و یا کوتاه آمدن در برابر نظام سلطنتی و شاهنشاهی نبود بلکه اصول شهدای ما اصولی برگرفته از جامعه آرمانی نبوی است که همواره می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: رشد و تعالی جامعه ما مرهون ارج نهادن به شهدای بزرگوار است چرا که شهدا ولی نعمتان ما هستند و باید یک رابطه عقلانی بین خودمان و شهدا تعریف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مرام شهدا را مرام ارزشی و آرمانی دانست و بیان داشت: ارتباط ما با شهدا نباید فقط به برگزاری مجالس و محافل و یادواره ها تبدیل شود بلکه باید آرمان های شهدای بزرگوار را فهمیده و به آنها عمل کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی اردبیل به اهمیت اقتدار فرهنگی اشاره کرد و گفت: حتی اقتدار اقتصادی کشور ما در گرو حفظ اقتدار فرهنگی است و باید در عرصه تجارت بین‌المللی ضمن آشنایی با ادبیات خاص تجارت جهانی فرهنگ و مدنیتمان را به خوبی به نمایش بگذاریم.

آیت الله عاملی اظهار کرد: ما امروز کشورمان به یک عزت علمی نیازمند است که در این مسیر در بخش کشاورزی می‌توانیم انقلاب بزرگ تحولی را رقم زنیم تا کشورمان را از وابستگی‌ها در این عرصه نجات دهیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: ما امروز سر سفره هزار و 400 ساله‌ای نشستیم که دشمن می‌خواهد این سرمایه ما را به یغما ببرد که در همین رابطه با طرح مرجعیت علمی از سوی دانشمندان و همسان‌سازی رفتاری سعی دارد استقلال کشور و مرام شهدا که حفظ همین عزت است را دچار خدشه کند./937/202/ب2

ارسال نظرات