۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۴۳۶۹۵
رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش:

اختلافات کشورهای اسلامی نشانه نفوذ تفکر صهیونیستی در برخی از کشورهای منطقه است

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش گفت: برخی اقدامات کشورهای عربی منطقه نظیر زندانی کردن علمای دینی، در راستای منافع اسرائیل برای ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی انجام می‌شود زیرا اتحاد عالم اسلام به معنی نابودی اسرائیل است.
حجت الاسلام علی عالمی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی عالمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان عنوان کرد: تاریخ مبیّن نقش حیاتی علما و روحانیت در حفظ جامعه مسلمانان و آرمانهای آنان است، بر پایی نهضتهای اسلامی به رهبری این قشر اسلام‌شناس، انقلابی و ایثارگر بوده است.

وی با اشاره به سخنان«مایکل برانت» عضو ارشد بخش شیعه شناسی سازمان سیا اظهار کرد: به عقیده و اگر کسی قصد نابودی شیعه را داشته باشد باید نقاط قوت شیعه را شناسایی و سپس اقدام به تخریب و تضعیف آن کند، او معتقد است نقاط قوت تشیع عبارتند از روحانیت دینی و قیام عاشورا.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش تصریح کرد: نگاهی به نهضتهای صد ساله اخیر در جهان اسلام، به خوبی بیانگر نقش سیاسی روحانیت شیعه در رهبری این حرکتها است.

حجت الاسلام عالمی ادامه داد: نهضت ضد استبدادی و ضد استعماری به رهبری سید جمال الدین اسدآبادی، جنبش ضد استعماری تنباکو به رهبری آیت اللّه میرزای شیرازی، انقلاب ضد استعماری عراق به رهبری میرزا محمد تقی شیرازی، نهضت مشروطه به رهبری آخوند ملّا محمد کاظم خراسانی، شیخ عبداللّه مازندرانی، سید عبداللّه بهبهانی و سید محمد طباطبایی، مبارزات سیاسی شیخ فضل اللّه نوری علیه لیبرالیسم، نهضت جنگل به رهبری میرزاکوچک خان، مبارزات سیاسی و ضد استبدادی مدرس علیه رضاخان، مبارزات ضد استعماری آیت اللّه کاشانی علیه سلطه استعماری انگلیس در ماجرای ملی شدن صنعت نفت، مبارزه مسلحانه فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی و انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بخشهای از مبارزات ضد استکباری علمای اسلام است.

وی اضافه کرد: نهضت آیت الله موسی صدر ارتش‌های انگلستان، فرانسه و اسرائیل را مجبور به عقب نشینی از لبنان کرد و صدام حسین در طول هشت سال دفاع مقدس هر چه تلاش کرد نتوانست حوزه علمیه نجف را با خود همراه کند و مجبور به تعطیلی آن شد.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش تأکید کرد: این حجم زیاد مبارزات، آن هم در فاصله زمانی کمتر از یکصد و پنجاه سال بیانگر حساسیّت روحانیت شیعه نسبت به سرنوشت سیاسی جامعه است که از ثمرات آن بر چیده شدن یک نظام سیاسی مستبد ستم شاهی و قطع دست سلطه خارجی از سرنوشت کشور ایران بود.

حجت الاسلام عالمی گفت: حاکمان عرب و رژیمهای دیکتاتوری آنها از به وجود آمدن انقلابی دیگر به دست روحانیت ترس دارند، از این رو اقدام به دستگیری و شکنجه‌ی و تبعید علما می‌زنند و با ایجاد فضای خفقان سعی دارند از وقوع انقلاب در کشورهایشان جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: از جمله صفحات درخشان تاريخ مبارزات شيعه، قيام و اعتراض مراجع و علماي دینی در برابر حركت خزنده صهيونيسم و رشد اين پديده در قلب جهان اسلام بوده است.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش با اشاره به سخنراني تاريخي امام خمینی(ره) در روز عاشوراي سال 1342، گفت: ایشان فاجعة مدرسه فيضيه را به تحريك اسرائيل دانست و رژيم شاه را دست نشانده ‌آن كشور معرفي كرد و فرمود:«اسرائيل نمي‌خواهد در اين مملكت علماي اسلامي باشند، اسرائيل نمي‌خواهد در اين مملكت احكام اسلام باشد، اسرائيل به دست عمال سياه خود مدرسة فيضيه را كوبيد، ما را مي‌كوبد، شما ملت را مي‌كوبد، براي اين كه اسرائيل به منافع خودش برسد، دولت ايران به تبعيت از اغراض و نقشه‌هاي اسرائيل به ما اهانت كرده و مي‌كند.

حجت الاسلام عالمی ادامه داد: با اوج‌گيري انقلاب عظيم اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره)، مسأله فلسطين جزو يكي از مبرم‌ترين مسائل راهبردي جمهوري اسلامي شد و تاکنون در اين هدف مقدس با وجود همه فشارها و توطئه‌ها و تهديدها همچنان استوار و پا برجا باقی مانده است.

وی تصریح کرد: مرور وقایع تاریخ معاصر نشان می‌دهد که چرا با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، موشه دايان -  وزير خارجه وقت اسرائيل اظهار کرد كه «اين انقلاب زلزله‌اي سهمگين براي اسرائيل است».

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش تأکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی و نفوذ پیام‌های دشمن شناسی و استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم و ظلم ستیزی ایران اسلامی به سایر ممالک اسلامی، ظهور مکتب مقاومت در منطقه را رقم زد و با عملیاتی کردن ایده‌های راهبردی خود از حوزه ذهن به عرصه عمل و قدرت‌نمایی، اسباب هراس و وحشت سردم‌داران سلطه و صهیونیسم بین المللی را فراهم ساخته است.

حجت الاسلام عالمی تصریح کرد: اقدامات ضد استکباری ایران اسلامی سبب انفعال اسرائیل در منطقه و طراحی سناریوهای جنایتکارانه در جلوگیری از گسترش دامنه تأثیرگذار مکتب و منطق مقاومت با راه اندازی جنگهای نیابتی و فتنه‌های تروریستی در سرزمینهای اسلامی شده است.

وی اضافه کرد: اقدام کشورهای عربی در زندانی کردن علمای دینی در راستای منافع اسرائیل نیز ارزیابی می‌شود چرا که اسرائیل هرگز دوست ندارد وحدت در میان امت اسلامی ایجاد شود زیرا وحدت مسلمانان بع معنای نابودی اسرائیل است./868/202/ب3

ارسال نظرات