۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۴۴۳۶۴۳
ذوالنوری:

اعضای کمیسیون امنیت ملی هفته آینده از مراکز هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بازدید اعضای این کمیسیون از مراکز هسته‌ای کشور در اواسط هفته آینده خبر داد.
ذوالنوری

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوشنبه هفته آینده 25 مردادماه از مراکز هسته‌ای کشور بازدید می‌کند.

وی افزود: در این بازدید 17 نفر از اعضای کمیسیون که همگی عضو کمیته هسته‌ای مجلس نیز هستند، حضور خواهند داشت و طی دو روز این بازدیدها انجام خواهد شد.

عضوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به گزارش وزارت امور خارجه در مورد سه ماهه دوم از روند اجرای برجام این بازدید با هدف انطباق آنچه که در گزارش وزارت خارجه آمده با آنچه که در واقعیت در مراکز هسته‌ای ما وجود دارد، انجام می‌شود و اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند تا به این منظور بازدید میدانی از این مراکز داشته باشند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: پس از انطباق اطلاعات گزارش وزارت خارجه با اطلاعات میدانی اگر ابهامی باقی ماند، تلاش می‌شود این ابهامات در مذاکره با وزارت خارجه رفع شود و چنانچه باز هم ابهامی باقی ماند، این ابهامات در گزارش کمیسیون به صحن علنی مجلس درج خواهد شد.

وی در پایان گفت: تاکنون مکاتباتی با دستگاه‌های مسئول در خصوص گزارش برجام همچون شورای عالی امنیت ملی، هیأت نظارت بر برجام، سازمان انرژی اتمی و... انجام شده که به برخی از این مکاتبات پاسخ داده شده و در مورد سایر موارد نیز منتظر پاسخ دستگاه مسئول هستیم./836/د102/ل

ارسال نظرات