۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۴۲۰۰۸
استاد حوزه علمیه:

دختران امروز نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند

اسماعیلی گفت: با تربیت صحیح دختران می توانیم گامی موثر در جهت شکوفا کردن استعدادهای درونی آنان ایجاد و مادرانی نمونه برای جامعه خود تربیت کنیم.
روز دختر

محبوبه اسماعیلی مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت؛ در رابطه با روز دختر و شاخصه های شخصیت دختران، اظهار داشت: دختران به دلیل لطافت روح و حساسیت طبعشان نیاز بیشتری به محبت دارند؛ به ویژه محبت پدر چراکه یکی از عواملی که موجب به دام افتادن دختران نوجوان می شود محرومیت از محبت پدر است از این رو باید توجه ویژه به این مساله داشت.

 

وی تاکید کرد: باید اصل تقویت عفت و حیا برای دختران ما جا بیفتد چراکه حیا داشتن و اجتناب از اختلاط با نامحرم نه تنها نقطه ضعف نيست بلكه جزء نقاط قوت بانوان ما است البته تقويت حيا در كنار تقويت عزت نفس بسيار سودمند است.

 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: شاخصه هایی که مربوط به انسان خوب است معمولا مشترک بین دختر و پسر است و در نهایت انسان را به قرب الی الله می رساند اما با توجه به تفاوتهای جسمی و روانی دختر و پسر برخی از این ویژگیها؛ خاص دختران است به عنوان مثال لازم است دختران محبت ورزی و محبت خواهی را به شکل صحیح انجام بیاموزند، مهارتهای ارتباط موثر را بدانند از شیوه های حل مسأله و مدیریت بحران آگاه باشند و موازین اخلاقی همچون عفت، حیا و تقوا را بدانند و رعایت کنند.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه ابراز داشت: مطمئنا بهترین الگو برای بانوان کسی جز حضرت زهرا (س)  نمی تواند باشد چراکه ایشان انسانی كامل است و از هر نظر الگو هستند اما با توجه به اینکه ایشان الگوی زنان عالم هستند مطمئنا فرزندان ایشان نیز از ایشان پیروی می کردند از این رو حضرت زینب (س) و حضرت ام کلثوم و همچنین حضرت معصومه (س) و دیگر نوادگان ایشان الگوی ما هستند و جهت آشنایی بیشتر با منش و سلوک ایشان باید با مطالعه، پژوهش، شرکت در سخنرانیها و مباحثه ها راجع به ایشان کسب اطلاعات کرده و خود را به ایشان نزدیک کنیم.

 

وی با اشاره به نگاه دین به دختران افزود: از منظر دین انسانها (مرد و زن) به واسطه تفاوتهای جسمی و روانی که میانشان وجود دارد دارای احکام متفاوت هستند و این عین عدالت است چرا که تنها خداوند می تواند حقوق موجوداتش را مطابق نوع آفرینششان تعیین کند از این رو آن نگاهی که غرب به جنس مونث دارد و به اسم آزادی بزرگترین ظلمها را به آنان روا می دارد در واقع برای ملعبه قرار دادن زن برای مرد و وسیله ای برای تامین لذائذ آنان است.

 

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: دختران ما باید بدانند که موجوداتی ارزشمند برای جامعه خود هستند وبا مطالعه مبانی دینی می توانند معرفت و کمال واقعی خود را حاصل کنند چراکه اسلام دینی جامع و جاویدان است.

 

وی در پایان عنوان داشت: با تربیت صحیح دختران می توانیم گامی موثر در جهت شکوفا کردن استعدادهای درونی آنان ایجاد کنیم و مادرانی نمونه برای جامعه خود تربیت کنیم تا موجب تعالی خود و فرزندانشان باشند که البته در این مسیر با توکل به خدا و توسل به ائمه و اجرای سیره اهل بیت در زندگی؛ می توانییم موفق عمل کنیم./302/9703/ب1

ارسال نظرات