۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۴۱۴۳۶
استاد حوزه علمیه:

پایمال شدن عزت ملی نتیجه برجام است

استاد حوزه علمیه گفت: پایمال شدن عزت ملی نتیجه برجام است، از این رو امیدواریم که مسؤولان و دولتمردان این بیداری را در خود ایجاد کنند شاید به این نتیجه برسند که برجام هیچ نتیجه ای نخواهد داد.
موضوع برجام

حجت الاسلام محمدمصطفی محمدزاده استاد سطح عالی حوزه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: کشور ما در مقابل قدرتهای جهانی یک سری تعهداتی داد که شورای امنیت اعلام کرد ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است، از این رو در مقابل آن، طرف مقابل فقط تعهدات خود را روی کاغذ آورد و هیچ موقع به آنها عمل نکرد.

 

وی افزود: کشور ما هزینه های زیادی را پرداخت کرده و هیچ نتیجه ای نگرفته است و نشانه آن این است که در این برنامه جامع مشترک هیچ کدام از مسوولان از این جریان ابراز خوشحالی نکرده اند.

 

استاد سطح عالی حوزه جیرفت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند طوری قرارداد را امضا کنید که طرف مقابل از آن سوء استفاده نکند، متاسفانه با تاکیدات رهبری ما هیچ نوع برخورد جدی به ویژه از طرف آمریکا نمی بینیم، همچنین برجام بعد از گذشت سه ماه از اجرایی شدن و یک سال از امضای آن هیچ دستاورد قابل توجهی نداشته است.

 

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: در مصاحبه ای وزیر خارجه فرمودند که ما قبل از برجام یک میلیون بشکه نفت در روز می فروختیم، از این رو بعد از برجام به 2 میلیون بشکه در روز رسیده است، بنابراین  ما اگر به سخنان رهبری توجه کنیم متوجه می شویم که خام فروشی برای کشور ضرر دارد و اگر ما نفت را کم هم بفروشیم آن را ذخیره می کنیم و دیگر برای کشور ضرر ندارد.

 

وی اظهار داشت: پایمال شدن عزت ملی نتیجه برجام است، از این رو ما امیدواریم که مسوولان و دولتمردان این بیداری را در خود ایجاد کنند شاید به این نتیجه برسند که برجام هیچ نتیجه ای نخواهد داد.

 

استاد سطح عالی حوزه بیان داشت: ای کاش دولت از همان ابتدا سخن مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار می داد و از آن فقط در سمینارها و تریبون استفاده نمی کرد بلکه در عمل از آن استفاده می کرد چون راه درمان مشکل اقتصادی کشور تکیه بر اقتصاد داخلی کشور است که رهبری آن را همان اقتصاد مقاومتی نامیده اند.

 

وی در پایان گفت: مسوولان ما با تکیه بر اقتصاد داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی هیچ نیازی به کشورهای بیگانه ندارند همچنین باید از واردات بی رویه کالا از مناطق آزاد جلوگیری کنند تا یک کشور کاملا مستقل داشته باشیم./302/866/ب1

ارسال نظرات