۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۴۱۴۳۵
استاد حوزه علمیه:

متزلزل کردن بنیاد خانواده حربه دشمن برای نابودی شیعیان است

استاد حوزه علمیه با بیان این که امروز متزلزل ساختن بنیاد خانواده از حربه‌های دشمن در راستای نابودی شیعیان است، گفت: امروز این مساله در جامعه ما با افزایش طلاق در اقشار مختلف به ویژه قشر تحصیل کرده رخ نشان داده است.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه، امروز در سیمین نشست پاتوق فعالان فرهنگی حوزه دختران که در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد، با اشاره به ویژگیهای خانواده پایدار، گفت: امروز وضعیت خانواده در جامعه اسف بار و غم انگیز است.

 

وی افزود: امروز متزلزل ساختن بنیاد خانواده از حربه‌های دشمن در راستای نابودی شیعیان است و امروز این مساله در جامعه ما با افزایش طلاق در اقشار مختلف به ویژه قشر تحصیل کرده رخ نشان داده است.

 

شجاعی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی اعم از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ناپایداری خانوده‌ها تاثیر دارد، بیان داشت: سهل انگاری و بی دقتی خانواده‌ها در ازدواج فرزندان از مهم‌ترین دلایل طلاق به شمار می‌رود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که تقویت 5 صفت در زوجین قبل از ازدواج بسیار لازم و ضروری است، ابراز کرد: در نظام شخصیتی یک فرد سلامت زیبایی، هوش، عقلانیت، اخلاق و معنویت بسیار حائز اهمیت است به طوری که نبود یکی از آنها انسان را در زندگی مشترک دچار مشکل می‌کند.

 

وی ادامه داد: در زندگی مشترک تنها داشتن دو مقوله عشق و دوستی کافی نیست بلکه وجود مهارتهای ارتباطی در بین زوجین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با کمک و آموزش اساتید فن این مهارتها کسب می‌شوند.

 

شجاعی درباره سلامت و زیبایی، ابراز کرد: نسل امروز با وجود این که از زیبایی بیشتری برخوردار است ولی به مقوله مهم سلامت بی توجه بوده به حدی که مرز سکته از 70 سال به سی سال تنزل یافته است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به دو صفت ضروری هوش و عقلانیت در میان خانواده پایدار، اظهار داشت: کشور ما از نظر هوشی رتبه نخست را در جهان دارد زیرا خانواده‌های ایرانی به هوش فرزندان بسیار اهمیت می‌دهند ولی باید توجه داشت که عقل جدای از هوش است انسان از طریق هوش اموری را که لازم است فرا می‌گیرد و از طریق عقل بایدها و نبایدها را تشخیص می‌دهد و در زندگی خود پیاده می‌کند.

 

وی افزود: متاسفانه جامعه ما ضریب هوشی را افزایش داده اما در زمینه رشد عقلی غفلت داشته است زیرا افزایش آمار طلاق در قشر تحصیل کرده که از ضریب هوشی بالایی برخوردار است صدق این ادعا را ثابت می‌کند.

 

شجاعی با بیان این که معنویت آرامش دنیوی و اخروی انسان را تضمین می‌کند، گفت: معنویت یک توان روحی، اتصال و ارتباط با عالم غیب و استمداد انسان از حضرت حق است.

 

وی افزود: امروز هیچ کشوری نتوانسته به اندازه جامعه ما انسان پایدار و کامل مانند شهدا، علما و ... تربیت کند و این مهم نتیجه فرهنگ غنی و معنوی موجود در جامعه است که امروز مورد هجمه دشمن قرار گرفته است.

 

در ادامه محمد رباطی، مدیر فرهنگی روابط عمومی فرهنگسرای ولاء و مدیریت فرهنگی منطقه بیست تهران، با اشاره به اهداف برگزاری نشست تسنیم، گفت: نشست تسنیم طی چهار سال با حضور فعالان فرهنگی از اقشار مختلف اعم از معلمان، حوزویان، مبلغان و ... در فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این نشست تا کنون به صورت فصلی و با حضور اساتید برجسته مانند رائفی‌پور، غفرانی، خانم نیلچی‌زاده، شجاعی و دیگر اساتید برگزار شده است.

 

رباطی با بیان این که امروز سیمین نشست این برنامه است، گفت: پاتوق تسنیم درصدد تغذیه آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی اسلامی افراد جامعه از سوی فعالان فرهنگی است./202/813/ب1

ارسال نظرات