۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۴۱۴۳۲
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت انتقال آموزه‌های دینی در قالبهای نو به نسل جدید جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی بجنورد، از هنرمندان و فعالان فرهنگی خواست تا آموزه‌های دینی را در قالبهای نو و بدیع به نسل‌های جدید منتقل کنند.
حجت الاسلام یعقوبی- جشنواره سراسری تئاتر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر و نمایشنامه‌نویسی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که همزمان با ایام دهه کرامت به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود، اظهار کرد: برپایی این جشنواره آن هم در استان باب‌الرضا (ع) و گنجینه معرفت‌ها بسیار ارزشمند و ستودنی است.

 

وی با یادآوری اینکه تاکنون چند دوره این جشنواره به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود این استان به پایگاه و مرکز تئاتر دینی در کشور تبدیل شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر رضوی می‌تواند برای غبارزدایی از پیام‌های رضوی و سبک و سیره امام هشتم نقش‌‌آفرین باشد، اضافه کرد: باید تلاش شود با برگزاری چنین برنامه‌هایی پیام‌های حیات‌بخش و زندگی‌ساز ائمه اطهار (ع) به نسل‌های جدید و نوجوانان منتقل شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه بهترین قالب برای انتقال پیام‌های دینی و آموزه‌های اسلامی هنر است، اضافه کرد: هنر پیام‌ها و آموزه‌ها را ماندگار و دل‌نشین کرده در نتیجه تأثیرگذاری آن را نیز افزایش می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، از هنرمندان و فعالان فرهنگی خواست تا آموزه‌های دینی را در قالبهای نو و بدیع به نسل‌های جدید منتقل کنند.

 

وی با بیان اینکه در واقع یکی از رویکردهای اصلی برگزاری جشنواره تئاتر رضوی نیز انتقال آموزه‌های اسلامی در قالب هنر به نسل‌های جدید و آینده جامعه اسلام است، خاطرنشان کرد: در این میان هنرمندان و متولیان این جشنواره وظیفه دارند زوایا و مناظر جدیدی از زندگی امام رضا(ع) را یافته و با برجسته کردن آن‌ها در قالب هنر، امام هشتم را از غربت خارج و فرهنگ‌سازی کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید بپذیریم متأسفانه ما تاکنون نتوانسته‌ایم پیام‌های زندگی‌ساز و ارزشمند رضوی را استخراج و در جامعه اسلامی خود برجسته کنیم، تصریح کرد: تشریح، تبیین و ترویج این آموزه‌ها در جامعه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های زندگی فردی و اجتماعی ما را مرتفع می‌کند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی استان فرصت مناسبی است تا توانمندی‌ها و گنجینه‌های پنهان هنرمندان جوان کشور کشف و به منصه ظهور برسد.

 

وی ادامه داد: این جشنواره می‌تواند هنرمندان کمتر شناخته‌ شده و جوانان جویای نام و نشان را به عرصه تولید هنر فاخر آورده و با معرفی آن‌ها به دیگران، هنر و هنرمندان ارزشی را از انزوا خارج کند.

 

گفتنی است، یازدهمین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، پانزدهم تا بیستم مردادماه جاری، همزمان با ایام دهه کرامت در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

در این جشنواره 14 اثر صحنه‌ای در سه تالار نمایشی به روی صحنه می‌روند، پنج «مجلس نقل» در فضای باز برپا شده و در کنار آن برای علاقه‌مندان نمایش نیز دو کارگاه آموزشی با تدریس اساتید تئاتر کشور برگزار می‌شود.

 

شایان ذکر است، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی شامگاه چهارشنبه، بیستم مردادماه در محل تالار فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار خواهد شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات