۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۴۱۴۲۶
در قم؛

سمینار بین المللی حقوق بشر اسلامی آغاز به کار کرد

سمینار تخصصی و بین المللی حقوق بشر اسلامی صبح امروز با قرائت قرآن کریم و با حضور جمعی از اندیشمندان اسلامی کار خود را آغاز کرد.
حقوق بشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سمینار تخصصی و بین المللی حقوق بشر اسلامی صبح امروز با قرائت قرآن کریم و با حضور جمعی از اندیشمندان اسلامی کار خود را آغاز کرد.

 

بر اساس این گزارش، در سمینار تخصصی بین‌المللی حقوق بشر اسلامی موضوعاتی همچون «نسبت حقوق و تکالیف از منظر اسلام»، «حق حیات از منظر اسلام»، «حقوق اقلیت ها در اسلام»، «حقوق زنان و کودکان در اسلام» و «تفاوت های حقوق بشر اسلامی و غربی» مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سخنران افتتاحیه برنامه بوده که هم اکنون در حال سخنرانی  است، این سمینار در مدرسه امام خمینی(ره) شهر مقدس قم با حضور اندیشمندان اسلامی از کشورهای گوناگون پیگیری می شود.

 

در این همایش آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز تخصصی فقهی ائمه اطهار (ع)،  محسن  اسماعیلی، عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین،  پروفسور حافظ عباس کمیسر کمیسیون ملی حقوق بشر اندونزی، و پروفسور احسن خان استاد دانشگاه داکای بنگلادش و دیگر اندیشمندان به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

 

این سمینار از ساعت 8:30 صبح آغاز به کار کرده و طبق برنامه های اعلام شده تا عصر امروز ادامه خواهد داشت و اندیشمندان ایرانی و خارجی به بیان دیدگاه های خود در زمینه حقوق بشر اسلامی خواهند پرداخت./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات