۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۴۱۴۲۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انفاق از اصول اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: انفاق، یکی از اصول اقتصاد مقاومتی و درس بزرگی از زندگی ائمه اطهار(ع) است که در صورت تحقق آن برخی از مشکلات جامعه حل می شود آن گاه می توان ادعای اسلامی بودن کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری دوشنبه شب در حرم امام رضا(ع) یکی از اصول اقتصاد مقاومتی را انفاق عنوان کرد و گفت: زندگی ائمه هدی سرتاسر درس و تعلیم است؛ همه ائمه اطهار(ع) نیمه های شب به طور مخفیانه به بینوایان کمک می کردند و طوری که به حسب حمل بارهای سنگین شانه های آن ها پینه می بست؛ اثراتی که هوایدا بود.

 

وی با بیان یان که انفاق به صورت های گوناگون و به واسطه خیریه ها و موسسات امکان پذیر است، تأکید کرد: از نزدیک وضعیت معیشیتی مستمندان را مشاهده کنید، نسبت به آن ها بیخیال نباشید، خود سراغ آن ها بروید و نگذارید که آبروی کسی با مطرح کردن خواسته اش خدشه دار شود و تا می توانید مخفیانه انفاق کنید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی افراد وقتی دچار بیماری می شوند، دو نوع ناراحتی وجودشان را می گیرد، اول همان بیماری و دوم مشکلات مالی برای درمان است، خیلی ها برای هزینه های درمان بیش از وجود بیماری نگران هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی افزود: در چنین شرایطی انباشت کردن ثروت و خریدن اتومبیل خارجی افتخار نیست، کمک انسانی داشتن و برداشتن غم و غصه ای از دل مسلمانی افتخار است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جامعه ما باید یک جامعه صادقیه شود در این صورت دولت و ملت در دنیا سرافراز است ولی اگر چنین نشود یک نفر دارای حقوق آن چنانی است در عین این که عده زیادی بیکار هستند.

 

وی با بیان این روایت امیرمؤمنان علی(ع) «من نعمت فراوان و کاخ افراشته ای ندیدم مگر این که پای آن کاخ، حقی از بین رفته بود»، مطرح کرد: امروز صاحبان حقوق های نجومی و کسانی که میلیاردی از بانک وام گرفته اند، حق هزاران جوانی که به سختی و با رفت و آمدهای پی در پی به دنبال وام ازدواج هستند را خورده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی خاطرنشان کرد: تا وقتی کشور ما دارای این مشکلات باشد نمی توانیم ادعای اسلامی بودن کنیم، البته انقلاب نعمت بزرگ و افتخار آمیزی است که همه به ویژه دولت باید در راستای پیاده سازی ارزش های اسلامی انقلابی تلاش کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری و تأکید کرد: باید جهاد مقدسی انجام بگیرد، دولت و بازرسی کل کشور نیز نظارت بیشتری داشته باشند./202/1308/ب1

ارسال نظرات