۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۴۱۴۲۲
حجت الاسلام عالی:

وجود مردان بی غیرت یکی از عوامل ترویج بدحجابی در جامعه است

استاد حوزه علمیه وجود مردان بی غیرت را یکی از عوامل ترویج بدحجابی در جامعه دانست و گفت: آن چه مردم را درباره وضعیت حجاب زنان جامعه آزرده خاطر می کند، حضور مردان بی غیرتی است که آنها را همراهی می کنند.
عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مسعود عالی، استاد حوزه علمیه قم در مراسم یادبود شهدای مدافع حرم که در همدان برگزار شد با اشاره به عنصر غیرت در انسان، اظهار داشت: هر کس که در مقابل تعدی در برابر ناموس خداوند بایستد مصداق فرد غیرتمند است.

 

وی با اشاره به اهمیت غیرت انسان، تصریح کرد: غیور به معنای کسی است که تحمل غیر را ندارد و خداوند را از آن جهت غیور می گویند که شریکی برای او متصور نمی توان بود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ، اظهار داشت: یکی از ارکان نفوذ، نفوذ در برابر تغییر باورها و ارزش های جامعه است و در این نوع نفوذ دشمن می خواهد که آرمان های جامعه را تغییر دهد.

 

حجت الاسلام عالی غیرت را در انواع مختلف توصیف کرد و گفت: غیرت دارای انواعی است که نخستین نوع آن غیرت ملی است که فرد برای دفاع از کیان میهن خود از جانش می گذرد.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: کسی که برای خدمت خود به جامعه ار رفتن به کشورهای بیگانه منصرف می شود و اهتمام خود را برای میهن خود به کار می گیرد به نوعی غیرت ملی دارد.

 

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان و همچنین موج بدحجابی رایج در کشور، ابراز داشت: آن چه مردم را درباره وضعیت حجاب آزرده خاطر می کند حضور مردان بی غیرتی است که آنها را همراهی می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه قسم دوم غیرت را حساسیت به ناموس برشمرد و خاطر نشان کرد: یک مسلمان واقعی نسبت به ناموس خود توجه ویژه دارد و همین حساسیت را برای ناموس دیگر افراد نیز قائل است.

 

وی در پایان غیرت دینی را مهم تر از دو قسم دیگر غیرت دانست و گفت: غیرت دینی آن است که فرد همچنان که نسبت به ناموس خود توجه دارد درباره مسائل دینی که به نوعی ناموس خداوند محسوب می شود توجه داشته باشد.

 

حجت الاسلام عالی وجود مردان بی غیرت را یکی از دلایل بی حجابی در زنان جامعه دانست و گفت: باید آنچنان که امام علی(ع) فرموده است غیرت را از مردان طلب کرد چرا که آنان نقش تعیین کننده در پوشش زنان دارند./979/202/ب2

ارسال نظرات