۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۴۱۴۱۹
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

همه راه هایی که به آمریکا ختم می شود بن بست است/ تجربه مذاکرات نشان داد به جای کدخداباوری باید خداباور بود

نماینده مردم خوزستان در خبرگان با بیان این که طراحی آمریکا براندازی نرم جمهوری اسلامی از طریق مذاکره و گفت وگو است، گفت: آمریکا اهداف شومی که از طریق تهدید نظامی و محاصره اقتصادی نتوانسته پیش ببرد امروز از طریق مذاکرات می خواهد اهداف خود را اجرایی کند.
 ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکا با ابهت پوشالی، توطئه و مکر، برخورداری از غول رسانه ای و طراحی جنگ نرم علیه کشورهای آزاد و مستقل و ملت های منطقه تلاش می کند جریان غرب باور را جذب کند.

 

وی افزود: آمریکا با پشتیبانی و همراهی رسانه ای، اغوای شیطانی، نفوذ و ایجاد تردید مبنی بر این که بدون حمایت آمریکا، تسلیم در برابر آمریکا و همراهی با سیاست های آمریکا کشورها نمی توانند به پیشرفت برسند، سعی در پیشبرد اهداف خود دارد.

 

آمریکا تلاش می کند در سطوح بالای کشورهای اسلامی سربازگیری کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن تلاش می کند در سطوح بالا در کشورهای مستقل منطقه سرباز گیری کند و سیاست های خود را پیش ببرد، اظهار داشت: متأسفانه امروز ردپای دخالت ها و سیاست های شیطانی آمریکا در همه مشکلات، ناهنجاری ها، قتل و جنایت، عقب ماندگی و بحران ها دیده می شود.

 

 وی ادامه داد: ربودن ثروت های منطقه و استیلا بر منابع طبیعی کشورهای منطقه از برنامه های آمریکا است به ویژه که امروز آمریکا حتی به هم پیمانان خود رحم نمی کند و مشاهده می کنیم متهم درجه یک کودتای ترکیه، آمریکا است.

 

آیت الله کعبی ابراز داشت: با این وصف ذهنیتی غلط که یک نوع خودباختگی و انفعال در میان جریان روشنفکری و جریان لیبرال و غرب باور در سطوح بالای تصمیم گیری کشورهای اسلامی وارد شده اما انقلاب و امام آمد که این ذهنیت های غلط را از بین ببرد.

 

همه راه هایی که به آمریکا ختم می شود بن بست است

وی عنوان کرد: حضرت امام(ره) با تزریق روحیه ایمان، معنویت، خداباوری، خود باوری، اعتماد به نفس و معرفی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ این درس را آموخت که همه راه هایی که به آمریکا ختم می شود بن بست است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با شیطنت و فریب آمریکایی ها نباید در چاه تباهی و عقب ماندگی سقوط کرد، رهبری عزیز و حکیم فرزانه انقلاب نیز در تداوم راه امام آمریکا را به عنوان طاغوت اکبر، شیطان بزرگ، بد عهد و پرمکر و فریب که نابودی امت اسلام را طراحی کرده معرفی کرده اند.

 

 وی اضافه کرد: متأسفانه کشورهای مزدور آمریکا همچون آل سعود با همراهی با سیاست های آمریکا و هم پیمانی با رژیم صهیونیستی به امت اسلامی خیانت آشکار می کنند؛ رهبری این باور عمیق را در ملت ها ایجاد کرده است.

 

مذاکرات نشان داد به جای کدخدا باوری باید خدا باور بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در مسأله برجام رهبری از همان ابتدا می فرمود که مذاکره با آمریکا نتیجه ای ندارد و آن ها بدعهد هستند، گفت: راه حل مشکلات معیشتی، پیشرفت، عبور از رکود و مبارزه با بیکاری اقتصاد مقاومتی است.

 

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک کلمه کوتاه است اما در حجم انقلاب اقتصادی برای حل معضل بیکاری و رکود و ایجاد گشایش اقتصادی است، اگر مراجعه کوتاهی به اظهارات دولتمردان درباره برجام شود آن ها در ابتدا مسأله اولویت قرار دادن سیاست خارجی به معنای تعامل با جهان را مطرح کردند اما در عمل با مذاکره با آمریکا در جست و جوی آن بودند که از طریق مذاکرات گشایش اقتصادی ایجاد شود.

 

آیت الله کعبی با بیان این که رهبری به عنوان یک تجربه با نظارت و رعایت خطوط قرمز نظام اسلامی میدان را باز گذاشتند که دولت در مذاکرات پیش رود، اظهار داشت: تجربه مذاکرات نشان داد که به جای کدخداباوری باید خداباور بود و به جای گره زدن مذاکرات، رفع تحریم ها و گشایش اقتصادی باید به فکر استحکام درون زای نظام اسلامی برپایه اقتصاد مقاومتی باشیم.

 

تغییر رفتار ملت ایران؛ راهبرد شیطانی آمریکا در مذاکرات

وی عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار می کنند که آمریکا بدعهد بوده و قابل اعتماد نیست، در مقابل اقدامات و اجرای تعهدات جمهوری اسلامی نسبت به تعهدات برجام ابتدا بحث این بود که کل تحریم ها رفع شود اما امروز آمریکایی ها از رفع تدریجی تحریم ها و قطره چکانی سخن می گویند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری راهبرد شیطانی آمریکا در مذاکرات را تغییر رفتار ملت ایران در بازه زمانی 15 ساله دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا از طریق تغییر رفتار مردم و به زعم باطل خود در جهت سیاست های آمریکایی سبب استحاله و براندازی نظام اسلامی شوند.

 

طراحی آمریکا براندازی نرم جمهوری اسلامی از طریق مذاکره و گفت وگو است

وی اضافه کرد: طراحی آمریکا براندازی نرم جمهوری اسلامی از طریق مذاکره و گفت وگو است، آمریکا اهداف شومی را از طریق تهدید نظامی و محاصره اقتصادی نتوانسته پیش ببرد امروز از طریق مذاکرات می خواهد اهداف خود را اجرایی کند از این رو نباید به سیاست های آمریکایی اعتماد کرد، راهبرد اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل می تواند مشکل رکود و بیکاری را حل کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که متأسفانه امروز نه رکود بر طرف شده، نه معضل بیکاری برطرف شده و نه گشایش اقتصادی ایجاد شده است، گفت: وعده های دولت در حل این مشکلات با پیشبرد سیاست های مذاکره به جایی نرسیده و در نهایت بدعهدی آمریکا نشانه بی نتیجه بودن گره زدن مذاکرات با گشایش اقتصادی است.

 

وی در پایان با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب درباره مشکلات مردم افزود: رهبری به صورت عمیق به حل مشکلات معیشتی مردم توجه دارد و برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید برنامه های رهبر معظم انقلاب را پیش ببریم./1323/ت301/ج

محمد قمین

ارسال نظرات