۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۴۱۴۱۲
سخنران حرم حضرت معصومه:

قدرت و علم دو شاخصه اصلی اولیای خدا است

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به علم، قدرت و فضایل امام صادق(ع) گفت: همه ائمه نور واحد هستند و جودشان دلیلی بر وجود خدایی قادر است.
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بیگدلی، کارشناس مذهبی حرم حضرت معصومه(س)، غروب دوشنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 109 سوره کهف اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید ای پیامبر بگو که اگر دریا مرکب شود برای نوشتن کلمات پروردگار قبل از این که کلمات خداوند تمام شود دریا پایان می پذیرد ولو همه دریاها هم به کمک بیایند.

 

وی با بیان این که مداد در لغت عرب به معنی مرکّب است، گفت: این که در روایت آمده است «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» به این معنی است که این عالم است که اسلام را حفظ می کند و شهدا را تربیت می کند و یک جمله عالِم می تواند به اندازه خون ده ها شهید به اسلام کمک کند؛ برای مثال میرزای شیرازی با یک جمله کوتاه تأثیری گذاشت که تا داخل قصر شاه هم رفت.

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به معنی «کلمات» در آیه «قُل لَّوْ كاَنَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِّكلَِمَاتِ رَبىّ‏ِ لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كلَِمَاتُ رَبىّ‏ِ وَ لَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا» ابراز داشت: کلمه لفظی است که معنی به وسیله آن ابراز می شود و کلمات خدا آن چیزی است که قدرت خداوند را نشان دهد و بر اساس این تعریف تمام مخلوقات کلمات خداوند هستند زیرا قدرت خداوند را ابراز می کنند.

 

وی با بیان این که هر چیزی که در این دنیا وجود دارد نشانه قدرت خداوند است، گفت: انبیا(ص) در رأس کلمات الهی هستند و قرآن عیسی بن مریم(ع) را کلمه الهی می نامد و اگر تمام دنیا مرکب شود در بیان فضایل انبیا(ص) و معصومان(ع) قاصر هستند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که امام صادق(ع) از کلمات اعلای الهی است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) دارای علم و قدرت الهی است و بیش از 12 هزار شاگرد در درس ایشان حضور داشته اند و آن 4 هزار شاگردی که در برخی روایات ذکر شده است شاگردان عنوان دار هستند.

 

وی با بیان این که یکی از شاگردان امام صادق(ع) جابر بن حیان است، گفت: ابن حیان در علوم طبیعی شاگرد امام صادق(ع) بود و ایشان شاگردانی مانند حشام ابن ثابت در علم توحید داشت که افضل علوم است و متأسفانه امروز کمتر به آن توجه می شود و نتیجه آن هم این می شود که جوانان با کوچک ترین شبهه دست از دین خود برمی دارند.

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به قدرت امام صادق(ع) اظهار داشت: قدرت و علم دو شاخصه اصلی اولیای خدا است و امام صادق(ع) هم قدرتی داشت که می توانست به اذن خداوند پیر زن مرده را زنده کند و آتش تنور را سرد کند و این معجزات به خاطر اتصال امام صادق(ع) به قدرت و علم بی پایان خداوند بود./843/پ202/ی

ارسال نظرات