۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۴۱۴۰۵

تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد فارس در دهه کرامت

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس در تشریح برنامه‌های این کانون‌ها در ایام دهه کرامت، از اعزام کاروان‌های پیاده مردمی به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد.
دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس امروز، ۱۱ مرداد در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت گفت: برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های مساجد فارس با آغاز دوره تربیت مربی «نقش بانوان در جنگ نرم» ویژه رابطان و فعالان خواهر کانون‌های مساجد در روز چهارشنبه، ۱۳ مرداد در سالن کوثر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با برنامه‌ریزی و همکاری این آستان آغاز خواهد شد.

 

وی از حضور اعضای خواهر کانون‌های مساجد شیراز در برنامه پیاده‌روی بانوان از مقبره ام احمد(س) به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در روز اول ماه ذیقعده مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) خبر داد و افزود: اعزام کاروان‌های پیاده مردمی از کانون‌های مساجد شهرستان‌های استان با عنوان «کوچ عاشقانه» همزمان با ششم ذیقعده روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) نیز از برنامه‌های دهه کرامت است که هر سال با استقبال ارادتمندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

 

باقری افزود: برگزاری جشن‌های مردمی به مناسبت‌های میلاد حضرت معصومه(س)، ولادت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در ایام دهه کرامت(اول تا یازدهم ذیقعده) به‌صورت خودجوش و مردمی در بیش از یک هزار و ۲۷۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فارس برگزار می‌شود.

 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس، همکاری در توزیع زندگی‌نامه حضرت احمدبن موسی(ع) در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد تحت پوشش همراه با برگزاری مسابقه پیامکی و اهدی جوائز به برگزیدگان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: نمایش‌های آئینی با موضوع زندگی‌نامه حضرت شاهچراغ(ع) توسط کانون شهید آیت‌الله دستغیب مسجد جامع سعدی شیراز به‌عنوان‌ کانون تعزیه استان فارس در دهه کرامت اجرا خواهد شد.

 

وی برپایی اردوهای جهادی در مناطق و روستاهای محروم استان با همکاری کانون‌های مساجد در آن مناطق با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و مسابقات مختلف، بازدید از کانون‌های مساجد تحت پوشش، افتتاح کانون و کتابخانه در مساجد، برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، بصیرت، مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، حضور در مراسم نمازجمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا، محفل‌های قرآنی و اردوهای زیارتی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های مساجد استان فارس عنوان کرد.

 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس با تأکید بر اینکه محور برنامه‌ها بحث امین ولایت به‌عنوان بارزترین مشخصه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است، گفت: معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در برنامه‌های پیش بینی شده در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درنظر گرفته شده است.

 

باقری با بیان اینکه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس به عنوان دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فعالیت دارد، گفت: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور عناوین روزهای دهه کرامت سال ۹۵ را اعلام کرده است که اولین روز از این دهه که مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) است به نام «کریمه اهل بیت (س)؛ سرمشق زندگی ولایی» و دومین روز آن «قم؛ جلوه ایی زیبا از ایمان و مجاهدت» نام گرفته است.

 

وی افزود: عنوان سومین روز از هه کرامت «ائمه هدی (ع)؛ الگوی عدم تبعیت از مستکبران»، عنوان چهارمین روز «گفتمان‌سازی در رسانه‌ها، راه ترویج ولایت ائمه (ع)» و عنوان روز پنجم که مصادف با روز تجلیل از امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه است،«امامزادگان (ع)؛ علمداران فرهنگ، ایمان و شهادت در سراسر کشور» نامیده شده است.

 

باقری همچنین عنوان روز ششم دهه کرامت را که مصادف با روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است را «حضرت احمدبن موسی(ع)؛ مظهر قیام لله و ولایت‌مداری» ذکر کرد و ادامه داد: «خاندان موسی بن جعفر (ع)؛ نمونه عملی سبک زندگی قرآنی» عنوان روز هفتم از دهه کرامت است و برای روز هشتم نیز عنوان «زندگی اسوه‌های دین؛ سرمشق ابتکار و تکیه بر توان خودی» در نظر گرفته شده است.

 

وی همچنین یادآور شد: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور برای نهمین روز از دهه کرامت عنوان «اصلاح الگوی مصرف؛ جلوه پیروی از سیره امامان» و برای روز دهم نیز عنوان «آستان قدس رضوی؛ بستر نشر دین و امداد به مستضعفین» را در نظر گرفته است و روز پایانی این دهه که مصادف با ولادت امام رضا(ع) است نیز «عالم آل محمد(ص) ؛ الگوی رافت در زندگی و مدیریت جهادی» نامیده شده است./۹۱۹/101/ب2

ارسال نظرات