۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۴۴۱۳۸۰
باهنر در نشست خبری:

گزینه بازگشت به قبل از برجام روی میز است

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه دولت گروهی را مامور به موضوع فریدون کند گفت: اگر انتقادات از فریدون برادر رییس جمهور خلاف واقع است، رسما اعلام نظر و خود را مبرا کنند.
محمدرضا باهنر

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین در نشست خبری که صبح امروز در باشگاه خبرنگاران برگزار شد با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره جامعه مهندسین در 4 شهریورماه و همچنین برگزاری پیش کنگره در 14 مرداد اظهار داشت:‌در این نشست دبیران استانی حضور خواهند داشت و ضمن بررسی عملکرد دو سال گذشته به تعیین خط مشی دو سال آینده نیز می‌پردازیم.

 

باهنر با بیان اینکه تلاش‌های درون تشکیلاتی در ارتباط با مسئله انتخابات آغاز شده است، تصریح کرد: تلاش ما این است که عملکرد دولت را به صورت عالمانه و عادلانه بررسی کنیم و از جاده انصاف خارج نشویم اما در عین حال نباید فضا را زود انتخاباتی کرد.

 

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به مصوبه مجمع برای برگزاری هر دو سال یکبار انتخابات در کشور، یادآور شد: بنده به هیچ وجه قصد کاندیداتوری و نامزد شدن در انتخابات سال آتی را ندارم.

 

وی درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات 96 خاطرنشان کرد: ما در حال مطالعه مباحث انتخابات هستیم اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

 

باهنر با اشاره به مشکلات کشور از جمله رکود، اشتغال و بیکاری سرپرستان خانواده اظهار داشت:‌ دولت باید از این فضا عبور کند.

 

دبیرکل جامعه مهندسین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات امام جمعه قائمشهر درباره بیت امام (ره) گفت: هیچ کسی در کشور حق تعیین تکلیف ندارد و ولایت فقط از آن خدا،‌ائمه و در زمان غیبت از آن ولی امر مسلمین است اما به هر حال در هر جامعه‌ای قوانینی حاکم است که همه کنشگران جامعه باید قوانین موضوعه را رعایت کنند.اما با یک تک خبر هم نمی شود موضع‌گیری کرد.

 

وی ادامه داد: بنده اگر بخواهم مسئولیتی را بر عهده بگیرم حتما با خانواده‌ام مشورت می‌کنم،‌البته دخترم چندی پیش گفت از نمایندگی دائمی من خسته شده اما درباره انتخابات ریاست جمهوری نظر خاصی ندارد. هر چند که من تصمیم نهایی را خودم می‌‌گیرم و اعلام هم کرده‌ام که نامزد نخواهم شد.

 

باهنر درباره انتقادات از فریدون برادر رئیس‌جمهور اظهار داشت: برخی اتفاقات در جامعه سوالاتی را ایجاد می‌کند، به هر حال ایشان دستیار ویژه رئیس‌جمهور است و برخی به شوخی می‌گفتند نمی‌توان عکسی از رئیس‌جمهور پیدا کرد که فریدون در آن نباشد تا اینکه در سال 95 این حضور قطع شد و دوباره در سفر سمنان ایشان ظاهر شد. لذا به نفع نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس‌جمهور است که خیلی سریع به این مسئله رسیدگی کند.

 

دبیرکل جامعه مهندسین تأکید کرد: رئیس جمهور باید گروهی را مأمور کنند تا این مسئله بررسی شود چرا که بعد از سوال‌ها و انتقادات از برادر رئیس‌جمهور هیچ عکس‌العملی از جانب آنها صورت نگرفته است و همین مسئله ظن را قوی می‌کند.

 

وی افزود: اگر دولت این مسائل را درباره آقای فریدون خلاف واقع تشخیص می‌دهد باید رسما اعلام نظر و خود را مبرا کنند و اگر هم اتفاق سوئی رخ داده باید برای آن تدارک لازم را ببینند.

 

باهنر با اشاره به لزوم برخورداری کشور از احزاب چارچوب ‌دار،‌ضابطه‌مند و فراگیر خاطرنشان کرد: ایده‌آل ما تشکیل یک حزب فراگیر و قوی در کنار احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالی است.

 

نایب رئیس سابق مجلس درباره حمایت از روحانی در انتخابات 96 اظهار داشت: کسانی که صلاحیت‌شان تأیید می‌شود یعنی همگی دارای صلاحیت هستند اما باید از بین آنها اصلح را پیدا کرد و قرار نیست اگر ما با کسی بیعت بستیم دیگر تغییری نکند لذا ما اگر بخواهیم عاقلانه و عادلانه به یک نامزد برسیم باید همه نامزدها را بررسی و بر اساس مواضع خود از اصلح حمایت کنیم.

 

وی یادآور شد: ما به عنوان فعال سیاسی از همه دولت‌ها حمایت می‌کنیم تا بتوانند مطالبات مردم را تأمین کنند و به این دولت نیز کمک کرده‌‌ایم اما اگر روحانی نتواند در مسئله رکود و اشتغال جهشی ایجاد کند باید دولتی روی کار بیاید که مردم به آن امیدوار باشند چرا که رکود به روان و روح و جسم مردم فشار می‌آورد.

 

باهنر با تأکید بر اینکه حمایت ما از همه نامزدها مشروط و نسبی است، خاطرنشان کرد: صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد درباره انتخابات بیشتر شبیه تعارف است و اگر فضا فراهم باشد او می آید، البته می‌گویند که سفرهای استانی انتخاباتی نیست اما چه کسی است که این مسئله را باور کند.

 

دبیرکل جبهه پیروان در عین حال گفت: البته ما از حالا اسم آقای احمدی‌نژاد را از لیست خود خط نمی زنیم و او را از لیست خارج نمی‌کنیم ولی به هر حال هر کسی هم که در لیست بماند دلیل تأیید نهایی نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور سه فراکسیون در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ما به دوستان‌مان توصیه کردیم که فراکسیون اصولگرایان و اعتدالیون یک فراکسیون بزرگ مثلا به اسم ولایتی‌ها داشته باشند که حالا اسم خیلی مهم نیست.

 

باهنر با بیان اینکه آقای لاریجانی فردی عاقل،‌مدیر و مدبر برای ریاست مجلس و فراکسیون اصولگرایان است، گفت: لاریجانی به دنبال دور زدن نیست و برخی نیز نباید توهم توطئه داشته باشند چرا که ممکن است اصولگرایان رادیکال احساس کنند آقای لاریجانی با آنها کار نکرده اما این در حالی است که در فراکسیون از پایداری و ایثارگران تا مهندسین جبهه پیروان حضور دارند و حتی نیروهایی در فراکسیون هستند که حزبی نبوده و می‌گویند ما لیست امیدی هم نیستیم. بنابراین فراکسیون اصولگرایان نباید آنها را کنار بگذارد و باید جذب‌شان کند.

 

باهنر در ادامه با اشاره به برجام و عهدشکنی‌های طرف مقابل اظهار داشت:‌ مطلوب ما در قضیه برجام به دست نیامده اما در مجموع سود کرده‌ایم، ما اهرم‌های فشار داریم و بازگشت به قبل از برجام حتما روی میز است و چنانچه طرف مقابل در حدی کارشکنی کند که شرایط برد - برد نباشد ما حتما به قبل از برجام باز می‌گردیم./836/د102/ل

ارسال نظرات