۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۴۱۳۷۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

اجرای بیش از ۱۶۰ پروژه عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که 162  پروژه عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه در استان در حال اجرا است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 21 میلیارد و 712 میلیون ریال در پروژه های عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران هزینه شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در دیدار جمعی از واقفان خیراندیش و اعضای هیأت امنای مساجد مرکز استان با بیان این که کمک به فقرا و نیازمندان و هزینه در راه امورات خیریه در راستای نیت واقف انجام می‌شود، افزود: هر چه واقف در وقف نامه بیان کرده است، اوقاف در همان زمینه اجرای نیت می‌کند.

 

وی با بیان این که انحراف در اجرای نیت واقف مسؤولیت شرعی و قانونی به دنبال دارد و همه موظف هستند طبق وقف‌نامه عمل کنند، ادامه داد: یکی از وظایف مهم این سازمان اجرای صحیح و امینانه نیت واقف است و اوقاف به صورت مستقیم عواید موقوفات متصرفی را اجرای نیت و بر اجرای نیت موقوفات غیر متصرفی نظارت می‌کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که نیت حدود 70 درصد از موقوفات مازندران برای عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است، افزود: بیشتر موقوفات مازندران در راستای مباحث مذهبی وقف شدند.

 

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون 4 میلیارد و 125 میلیون ریال عواید موقوفات مازندران در حوزه نیات مذهبی هزینه شد، اضافه کرد: همه عواید موقوفات بر اساس نیت واقف هزینه می شود و غیر از این مسؤولیت شرعی و قانونی دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: یک میلیارد و 283 میلیون ریال در حوزه عزاداری و اطعام دهی و از محل عواید موقوفات برای تعزیه داری امام علی(ع)، 187 میلیون ریال برای تعزیه داری حضرت فاطمه زهرا (س) سه میلیون ریال در مازندران هزینه شد.

 

وی با بیان این که اداره موقوفات و اجرای امینانه نیت آن وظیفه شرعی و قانونی دارد، اظهار داشت: وقف از جایگاه بالا و حساسی برخوردار بوده است که باید به آن توجه شود و اگر در اداره آن سهل انگاری صورت گیرد، عواقب دنیوی و اخروی به دنبال دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در 350 بقعه و امامزاده مازندران، گفت: در اجرای مراسم های افطاری ساده طرح ضیافت الهی 2 میلیارد و 847 میلیون ریال هزینه شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در مجموع حدود 11 میلیارد و 385 میلیون ریال برای اجرای طرح ضیافت الهی در مازندران هزینه شد، گفت: این هزینه ها از محل اجرای نیت واقف، بخش فرهنگی بقعه متبرکه و مشارکت های مردمی بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت اوقاف در امورات خیریه و اجرای نیت موقوفات در این راستا، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 600 میلیون ریال در حوزه خیریه در استان مازندران هزینه شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که کار ما خدمت به آستان اهل بیت معصومین(ع) است، گفت: خدمت به خاندان عصمت و طهارت افتخاری ارزشمند و گرانقدر است که زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز دستاوردهای ارزشمندی برای نظام اسلامی است، افزود: ضرورت دارد از فرصت های خود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که موقوفات موجب زنده ماندن نام و یاد واقف می‌شود، بیان کرد: واقف در همه زمان حتی پس از مرگ خود مدیریت نرم را بر موقوفه دارد و هدایت خرج هزینه آن را تعیین می‌کند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران، یکی دیگر از فعالیت های مهم سازمان اوقاف را اداره و مدیریت بقاع متبرکه دانست و افزود: اوقاف متولی تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه است و در راستای ساماندهی اماکن دینی از همه ظرفیت ها استفاده می کند.

 

وی با اشاره به جمع آوری نذورات ضریح امامزادگان و بقاع متبرکه استان، بیان داشت: 20 درصد از عواید ضریح بقاع متبرکه در مصارف فرهنگی همان مکان در قالب برنامه های فرهنگی مذهبی استفاده می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیارد و 257 میلیون ریال صرف برنامه های فرهنگی و مناسبتی در بقاع متبرکه استان شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که 162  پروژه عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه در استان در حال اجراست، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 21 میلیارد و 712 میلیون ریال در پروژه های عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران هزینه شد./950/202/ب2

ارسال نظرات