۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۴۱۳۱۶

راه‎اندازی یک موسسه جدید برای ارائه کمک مالی به مساجد فرانسه

رییس شورای مسلمانان فرانسه از تاسیس یک موسسه جدید برای ارائه کمک مالی به مساجد این کشور خبر داد.
مسجدی در فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انور بیبچ، رییس شورای مسلمانان فرانسه اعلام کرد که به منظور قطع ارتباط افراط گرایان و حامیان تروریست ها با مساجد فرانسه، موسسه جدیدی برای ارائه کمک مالی به مساجد فعلی و ساخت مساجد جدید تاسیس می شود.

 

رییس شورای مسلمانان فرانسه خاطرنشان کرد که این موسسه جدید می تواند هزینه های ساخت و مدیریت مساجد فرانسه را بر عهده گرفته و سرمایه آن نیز از شرکت های فعال در صنعت حلال تامین می شود.

 

وی که با شبکه تلویزیونی LCI مصاحبه می کرد گفت: تقریبا تمامی مسلمانان فرانسه به یک برداشت آزاد و روشنفکرانه از اسلام گرایش داشته و به ارزش ها و قوانین جمهوری فرانسه احترام می گذارند.

 

برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه نیز پس از دیدار با رییس شورای مسلمانان فرانسه تاکید کرد که خواستار راه اندازی این موسسه در ماه اکتبر میلادی است.

 

وزیر کشور فرانسه گفته است که در ماههای اخیر 20 نمازخانه متعلق به مسلمانان به دلیل ترویج افکار افراط گرایانه تعطیل شده اند.

 

وی در سخنانی تاکید کرد: برای کسانی که در نمازخانه ها و مساجد به تبلیغ افراط گرایی می پردازند هیچ جایی در فرانسه وجود ندارد.

 

برنارد کازنوو خاطرنشان کرد که دولت فرانسه در حال بررسی راه هایی است که به وسیله آنها مشخص شود تامین مالی مساجد این کشور به طور دقیق از کجا صورت می گیرد. 

 

گفتنی است، پس از قتل کشیش مسیحی در هفته گذشته بحث ها در مورد تامین مالی مساجد فرانسه بالا گرفته است؛ برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که کمک های مالی کشورهایی مانند عربستان سعودی به مساجد فرانسه در شکل گیری افراط گرایی مذهبی نقش عمده ای دارد./990/ب903/د

ارسال نظرات