۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۴۱۳۱۵
امام جمعه شهرستان فردوس:

نخبگان فردوس برای مقابله با جنگ نرم اتاق فکر تشکیل دهند

امام جمعه شهرستان فردوس با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در بحث تهاجم فرهنگی گفت: باید نخبگان شهرستان فردوس برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اتاق فکر تشکیل دهند.
امام جمعه فردوس

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی صبح امروز در جمع نخبگان و اعضای ستاد نماز جمعه فردوس اظهار داشت: اگر چه جنگ نظامی تمام شده اما جنگ تمام عیار فرهنگی علیه اسلام ادامه دارد و این موضوع مستلزم وجود قرارگاه فرهنگی برای فرماندهی جنگ نرم است.

وی تصریح کرد: فرمانده این قرارگاه امام جمعه هر شهر است و نماز جمعه به عنوان پایگاهی که از ابتدای انقلاب پناهگاه مردم بوده است باید به وظیفه حساس کنونی خویش که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است عمل کند.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه امروز دشمن قصد دارد تا داستان اندلس را در کشور ما پیاده کند افزود: دشمن با نقشه‌های حساب شده، جنگ رسانه‌ای و تشکیل گروه‌های تروریستی مانند داعش، برای مسلمانان برنامه‌های بلند مدت دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشمن انگشت بر روی نقاط آسیب‌پذیر ما گذاشته است از نخبگان خواست از حالت بی‌تفاوتی خارج شده و با تشکیل جلسات و هم‌فکری با یکدیگر اتاق فکر تشکیل دهند و وارد این عرصه شوند.

بابایی یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان را جذب جوانان به سوی خودشان دانست و تاکید کرد: توجه به جوانان را جدی بگیریم زیرا متأسفانه مسئله نفوذ در کشور اتفاق افتاده و مقام معظم رهبری سال‌هاست با تعابیری مانند شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی اهمیت این خطر را بیان می‌کنند.

سرپرست فرمانداری فردوس نیز در این جلسه نماز جمعه را رسانه‌ای قوی و تأثیرگذار دانست که می‌توان با ایجاد جاذبه‌های مختلف جوانان را جذب این سنگر سیاسی عبادی کرد.

حسین اسماعیلی پایگاه نماز جمعه را متعلق به همه گروه‌ها برشمرد و از ستاد نماز جمعه شهرستان به عنوان بازوی توانمند نماز جمعه خواست در بحث تهاجم فرهنگی دشمن احساس مسئولیت بیشتری کرده و نظرات عملی خود را ارائه دهند.

مسئول ستاد نماز جمعه فردوس نیز ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق را چهار اصل برشمرد که ستاد نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر باید از آن دفاع کند.

حجت الاسلام علیرضا کامجو از نخبگان شهرستان خواست در شناخت فرصت‌ها و تهدیدها کمک کنند تا بتوان برای ظرفیت‌های بلند مدت برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه دشمن از انقلابی‌گری ما در هراس است تاکید کرد: گروه‌هایی که با نماز جمعه بیگانه‌اند باید شناسایی و امام جمعه شهر به بهانه‌های مختلف به دیدار آنها رفته تا زمینه جذب آنها به نماز جمعه فراهم شود.

کامجو تبلیغات مسمومی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علیه اسلام و اعتقادات مسلمانان می‌شود را یادآور شد و از تمام افرادی که می‌توانند در این عرصه وارد شوند خواست از حالت انفعال خارج شده و با سازماندهی و هدف مشخص به وظیفه شرعی و اسلامی خود عمل کنند.922/101/ب3

ارسال نظرات