۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۴۱۳۱۳
مدیر مدرسه علمیه حجتیه تهران مطرح کرد؛

شناخت ویژگی‌های حضرت معصومه لازمه تشخیص دختر تراز جامعه اسلامی

حجت الاسلام مطلبی فشارکی با بیان این که حضرت معصومه(س) ویژگی‌های بسیاری همانند عفت، پاکدامنی و صداقت داشت و صاحب علم و درایت بود، ایشان را بهترین الگوی دختران جامعه اسلامی دانست.
حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام محمدعلی مطلبی فشارکی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر الگو پذیری دختران جامعه اسلامی از حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) گفت: اگر بخواهیم دختری که تراز جامعه اسلامی است را بشناسیم، باید ویژگیهای زنان و دختران نمونه اسلام را بشناسیم.

 

مدیر مدرسه علمیه حجتیه تهران اظهار داشت: دختران مسلمان باید خودشان را با این ویژگیها تطبیق دهند و از حضرت معصومه(س) به عنوان دختر نمونه اسلام، الگو پذیری داشته باشند.

 

وی به بیان ویژگیهای حضرت معصومه(س) پرداخت و بیان داشت: حضرت معصومه(س) دختری عفیف و پاکدامن بود که در صداقت و راستگویی از نمونههای بیبدیل زمان خودشان بودند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ایشان از مدینه تا قم به قصد زیارت برادر بزرگوارشان آمدند و با وجود طولانی بودن و مشقت سفر، هیچ گزارشی درباره کوچکترین بدحجابی از ایشان نشده است.

 

وی افزود: وقتی که دختر نمونه اسلام به قم وارد شدند، مردم زیادی به استقبال ایشان آمدند، اما حضرت معصومه(س) به خانه مؤمنترین و مطمئنترین آنها رفته و عفت پیشه کردند.

 

حجت الاسلام مطلبی فشارکی تأکید کرد: حضرت معصومه(س) دختری صاحب علم، پاکدامن، با عفت و درایت بود که به عنوان الگوی دختران جهان اسلام شناخته میشود.

 

وی در بخش دیگر به اشتغال زنان اشاره کرد و گفت: اصل اولیه در مکتب اسلام این است که زن نفقه خور است و نفقه خور به این معنا است که مرد باید زحمت بکشد و نیازهای زن را برآورده کند.

 

مدیر مدرسه علمیه حجتیه تهران خاطرنشان کرد: شخص نفقه خور نیازی به اشتغال ندارد و اگر زنی هم نیاز به اشتغال دارد، تا زمانی که میتواند در داخل منزل اشتغال داشته باشد، نباید برای کار به بیرون از منزل برود.

 

وی ادامه داد: اگر هم قرار است که زنی برای کار به بیرون برود، باید شأن و جایگاه شغلی خود را بداند و در صورت اشتغال به آن کار، عفت و پاکدامنی وی حفظ شود و امانتدار باشد.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در اسلام برای کار کردن زنان در بیرون از خانه استحبابی وجود ندارد و در عین حال مانع آن هم نشده، اما تأکید شده که باید در چارچوب مکتب اسلام باشد.

 

وی در پایان تصریح کرد: مطلب مهم درباره اشتغال زنان این است که خانمی که در بیرون کار میکند، سلامت نفسش در خطر است و اسلام مخالف این است که یک زن در بیرون از خانه شأن و هویت دینی خود را رها یا گم بکند؛ اما اگر کسی بتواند شأن و هویت دینی خود را حفظ کند، مشکلی با کار کردن او وجود ندارد./840/ت302/ی

ارسال نظرات