۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۴۱۳۱۲
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه مطرح کرد؛

لزوم ابداع روش‌های تبلیغی نوین برای ترویج معارف اسلامی

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه فضای تبلیغی حوزه‌ها روش سنتی است و امکانات این روش با توجه به پیشرفته شدن جامعه کارای چندانی ندارد، ابداع روش های تبلیغی نوین برای ترویج معارف اسلامی را ضروری خواند.
طلاب

حجت‌الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه تبلیغ در این زمان با تبلیغ نسبت به گذشته کمی متفاوت‌تر است، اظهار داشت: تبلیغ در ورزشگاه‌ها و پارک‌ها بسیار موثر بوده است، کارهای تبلیغی باید در این مکان‌ها فعال و پررنگ‌تر شود و برای تأثیر گذاری بیشتر تبلیغ باید به صورت چهره به چهره و فرد به فرد انجام گیرد.

 

وی ادامه داد: مبلغان با تجربه و افرادی با روحیات جوانان آشنایی دارند، باید در این محیط‌ها حضور پیدا کنند و لازم است برای تبلیغ در این مکان‌ها نیروهایی را آموزش داد که بتوانند از عهده این کار برایند.

 

حجتالاسلام غیبی با بیان اینکه کارهای تبلیغی باید بر اساس برنامه ریزی‌های دقیقی صورت بگیرد، گفت: مثل قدیم نیست که همه مردم از جوان تا پیر پای منبرها بنشینند و معارف اسلامی را فرا گیرند در واقع امروز ذائقه جوانان فرق کرده است و خطرات بیشتری آنها را تهدید می‌کند؛ بنابراین باید تلاش کرد آنها را از این خطرات نجات داد.

 

آموزش طلاب جهت امور تبلیغی

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه تصریح کرد: اگر تبلیغ یک امری فراگیر شود و همه این کار را بدون اینکه تجربه و تخصصی داشته باشند انجام دهند یقیناً نتیجه مطلوبی نخواهد داشت؛ بنابراین باید نیروهای جهت این کار آموزش ببینند تا به صورت حرفه ای وارد میدان عمل شوند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

 

نماینده طلاب و فضلای تبریز با بیان اینکه فضای تبلیغی حوزه‌ها روش سنتی است، اظهار داشت: با توجه به پیشرفته شدن جامعه و امکانات روش سنتی، این نوع تبلیغ در جامعه کارای چندانی ندارد و نمی‌تواند به صورت کامل پاسخگویی نیاز‌های جامعه باشد؛ بنابراین مراکز تبلیغی بایستی روش‌های نوینی جهت انجام کارهای تبلیغی ابداع کنند.

 

حجت‌الاسلام غیبی بیان کرد: برای تبلیغ باید از طلابی استفاده شود که در سطوح عالی حوزه درس می‌خوانند نه از افرادی استفاده شود که تازه وارد حوزه شده‌اند و هیچ تجربه و علمی برای انجام کارهای تبلیغی ندارند.

 

تحکمی برخورد کردن برخی از مبلغان

وی با بیان اینکه برخی از مبلغان تحکمی برخورد می‌کنند و انتظار دارند که مردم به سوی آنها بیایند، ابراز کرد: در حالی که پیامبر اکرم(ص) خود به سراغ مردم می‌رفتند و سعی در حل مسائل و مشکلات آنها داشتند؛ بنابراین مبلغان نباید منتظر افراد باشند تا به سراغ آنها بیایند شرط اصلی تبلیغ این است که اولین قدم را مبلغ برای ایجاد ارتباط با دیگران بردارد.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه تصریح کرد: در تبلیغ همه افراد باید مثل هم دیده شوند و این‌گونه نباشد که چون طرف وضعیت ظاهری خوبی ندارد نباید سراغ آن رفت؛ چون همه مردم تشنه شناخت و فراگیری معارف اهل بیت(ع) هستند و نباید در شناساندن مطالب به آنها فرق گذاشت.

 

حجت‌الاسلام غیبی ادامه داد: مبلغ بایستی به نکات مثبت طرف مقابل توجه کند و آنها را بزرگ نشان دهد در این صورت می‌تواند ارتباط بهتری برقرار کند و بعد از آن می‌تواند بر آن شخص تأثیر بگذارد و افعال بد آن شخص را از بین ببرد.

 

وی با بیان اینکه جوانان در این زمان نسبت به هر زمان دیگر نیاز بیشتری به مشاوره دارند، ابراز کرد: آمارهای بزه‌کاری، طلاق‌ها و خطاها روزبه روز بالاتر می‌رود به علت اینکه جوانان از معارف دینی، اصول و روش زندگی اطلاعات کافی ندارند؛ بنابراین در زمان فعلی نیاز حضور مبلغان در بین جوانان بسیار حس می‌شود، آنها باید با مشاوره‌های خودشان جوانان را از سردرگمی‌ها  خارج کنند./875/ت302/ی

ارسال نظرات