۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۴۱۲۰۴
امام جمعه قلعه گنج:

بهترین دستاورد برجام دشمن شناسی بود

امام جمعه قلعه گنج با بیان اینکه بهترین دستاوردی که برجام برای ما داشت این بود که آمریکا دشمنی است که قابل اعتماد نیست، گفت: با انجام مذاکرات پی در پی قرار شد طرفین تعهداتی را در زمان معین انجام دهند که باوجود انجام تمام تعهدات از سوی ایران طرف مقابل بدعهدی خباثت و بد ذاتی خود را به تصویر کشید و به تعهدات خود عمل نکرد.
حجت الاسلام نجنو امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: دستاوردی که برجام برای ما داشت به تعبیر مقام معظم رهبری «ما آمریکا را شناختیم»، البته برای همه عالم شناخته شده بود، اما یک عده ای از افراد که به نوعی فکر می کردند با آمریکا می توانند رابطه داشته باشند این حقیقت برای آنان روشن شد.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها تأکید داشتند «دشمن شناس باشید»، افزود: بهترین دستاوردی که برجام برای ما داشت این بود که آمریکا دشمنی است که قابل اعتماد نیست و به تعهدات خود عمل نمی کند در صورتی که ایران پایبند به تعهدات خود بود.

 

امام جمعه قلعه گنج بیان کرد: استکبار و غرب و سازمان ملل که باید مدافع ملل باشند متاسفانه شاهدیم که به دنبال اهداف غرب حرکت و از آنان حمایت می کنند و تنها حامی مظلومان جهان جمهوری اسلامی ایران است که  برای کمک به محرومان و مظلومان تلاش می کند.

 

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: استکبار جهانی به بهانه های متعدد دنبال تحریم است و ایران اسلامی نیز پایبند خط قرمزهای خود می باشد و در مقابل آمریکا کوتاه نخواهد آمد و در بحث موشکی و دفاعی هم وارد مذاکرات نخواهیم شد و از دستاوردهای خود دفاع می کنیم.

 

وی با اشاره به گذشت یک سال از اجرای برجام و مذاکراتی که در قالب نرمش قهرمانانه شکل گرفت، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز ظلم را نمی پذیرید و ظلم هم نخواهد کرد و بر اساس تعالیم قرآن و آموزه های دینی از مظلوم دفاع خواهد کرد.

 

امام جمعه قلعه گنج یادآور شد: با انجام مذاکرات پی در پی قرار شد طرفین تعهداتی را در زمان معین انجام دهند که باوجود انجام تمام تعهدات از سوی ایران طرف مقابل بدعهدی، خباثت و بد ذاتی خود را به تصویر کشیدند و به تعهدات خود آن ‌طور که باید عمل نکردند.

 

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: عده‌ای سر در برف فرو برده و چشم بر حقیقت بسته‌ اند و حاضر نیستند این حقیقت تلخ را بپذیرند که با وجود انجام تعهدات از سوی ما نه ‌تنها تحریم‌ها برداشته نشده‌، بلکه تحریم‌های جدید با بهانه‌های واهی در حال تصویب علیه کشور و ملت ما است.

 

وی در پایان عنوان کرد: اتفاقاتی که طی یک سال گذشته درباره مباحث هسته ‌ای و برجام روی داده، نشان‌دهنده این است که دشمنان قابل اعتماد نیستند و تنها راه رسیدن به موفقیت ما ایستادگی، مقاومت و رسیدن به قدرتی است که دشمنان بفهمند توان مقابله با ما را ندارند و آن موقع است که به سخنان و برنامه‌های ما گوش می‌دهند.

 

گفتنی است، بیست و سوم تیرماه سال 1394 طرف‌های حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پس از چند روز فشرده گفتگوها، بر سر جمعبندی برجام به توافق رسیدند و پس از چند روز اجرای برجام هم آغاز شد./302/9709/ب1

ارسال نظرات