۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۴۱۱۷۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

جدایی ملت از ولایت رویکرد اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از محورها و رویکردهای اصلی تهاجم فرهنگی و اقدامات دشمنان جدا کردن مردم از ولایت است، گفت: در این راستا باید با انتقال پیام اصلی غدیر و مسأله امامت و ولایت به مردم، نقشه‌های شوم دشمنان نقش بر آب شود.
حسین ثابت قدم وحید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست ستاد استانی دهه امامت و ولایت، با اشاره به اهمیت و جایگاه این موضوع در جامعه اسلامی، اظهار کرد: تبیین و تشریح مسأله ولایت در بین اقشار مختلف مردم یکی از ضرورت‌های امروز است.

 

وی با بیان اینکه دهه امامت و ولایت فرصت مغتنمی برای اجرای این مهم است، اضافه کرد: باید از فرصت ویژه دهه ولایت و امامت برای تبیین درست مبانی و فلسفه حکومت اسلامی و موضوع ولایت فقیه در بین مردم استفاده کرد.

 

ثابت‌قدم وحید که دبیر ستاد استانی دهه امامت و ولایت در استان خراسان شمالی نیز هست، با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با تهاجم فرهنگی و اقدامات گوناگون ملت را از ولایت جدا کنند، خاطرنشان کرد: درواقع یکی از اهداف اصلی و رویکردهای ویژه دشمنان در این راستا جدایی مردم از ولایت فقیه است.

 

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این امر باید متولیان فرهنگی و مذهبی به‌صورت جدی وارد عرصه شده و با انتقال پیام اصلی غدیر و مسأله امامت و ولایت به مردم، نقشه‌های شوم دشمنان نقش بر آب کنند.

 

ثابت‌قدم وحید با تأکید بر اینکه در این راستا می‌بایست در دهه امامت و ولایت برنامه‌های کامل و جامعی در سطح استان و کشور اجرا شود، افزود: دهه امامت و ولایت جریانی الهی بوده، ازاین‌رو در این دهه لازم است تبیین، تشریح و ترویج فرهنگ غدیر و معرفت نسبت به فضائل و مقام والای مولای متقیان به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت با عید قربان به عنوان مظهر عبودیت آغاز شده و با عید غدیر به عنوان خاستگاه و تجلی‌گاه امامت و ولایت به کمال و پایان می‌رسد، اظهار کرد: در این راستا همه مسؤولان و نهادهای فرهنگی و مذهبی وظیفه دارند تا با اجرای برنامه‌های مختلف مبانی امامت و ولایت و عشق و علاقه به این مهم را در جامعه ترویج دهند.

 

وی با اشاره به اینکه می‌توان از موضوع امامت و ولایت و ترویج آن در جامعه در راستای اقامه شعائر اسلامی در کشور استفاده بهینه کنیم، اضافه کرد: دهه امامت و ولایت برای اجرای همه این برنامه‌ها فرصت مناسبی است؛ ازاین‌رو باید همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف در برنامه‌های گوناگون این دهه افزایش یابد.

 

ثابت‌قدم وحید در خاتمه با بیان اینکه نعمت ولایت فقیه در ایران اسلامی سبب شده تاکنون با قدرت و عزت در برابر دشمنان و استکبار جهانی مقاومت کنیم، خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا به این موضوع معترف هستند به همین دلیل همه ما باید قدر نعمت ولایت فقیه در جامعه اسلامی را دانسته و ارزش‌ها و پیام آن را به نسل‌های جدید کشور انتقال دهیم.

 

گفتنی است، در این نشست اعضای ستاد استانی دهه امامت و ولایت، برنامه‌های تدوین‌شده از سوی دستگاه‌های مرتبط را مطرح و بررسی کردند تا پس از جمع‌بندی نهایی، در دهه امامت و ولایت امسال اجرا شود.

 

لازم به یادآوری است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات