۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۴۱۱۶۵
با حکم مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی؛

رییس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان منصوب شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با صدور حکمی حجت الاسلام علی پرهیزکار را به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان منصوب کرد.
حجت الاسلام علی پرهیزکار - رییس اوقاف و امور خیریه شیروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، با صدور حکمی حجت الاسلام علی پرهیزکار را به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در شرق استان منصوب کرد.

 

حجت الاسلام پرهیزکار که پیش از این رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج بود در شهرستان شیروان جایگزین حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد شده که از مهر‌ماه سال 94 تاکنون به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان خدمت می کرد.

 

تغییر رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نخستین تغییر مدیریتی حجت الاسلام رئوف سیدنژاد از زمان انتصاب به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در خردادماه امسال است.

 

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شیروان نیز عصر امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی و حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه این شهرستان، تعدادی از روحانیان شیروان و شماری از خدام امامزاده ها و بقاع متبرکه این شهرستان برگزار شد و حجت الاسلام پرهیزکار به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان آغاز کرد.

 

گفتنی است، شهرستان 157 هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در 60 کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

 

در حال حاضر شهرستان شیروان با داشتن حدود 830 موقوفه با بیش از دو هزار و 800 رقبه، بیشترین تعداد موقوفات خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

 

اکنون در استان خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد که 65 مورد از این تعداد در شهرستان شیروان واقع شده اند.

 

همچنین در حال حاضر در استان خراسان شمالی در مجموع پنج هزار و 400 موقوفه با بیش از 10 هزار رقبه وجود دارد که از این تعداد افزون بر 830 موقوفه با حدود سه هزار رقبه رقبه به شهرستان شیروان اختصاص دارد.

 

افزون بر این شهرستان شیروان دارای 323 مسجد و حسینیه و همچنین 700 خادم افتخاری است./203/9314/ب1

ارسال نظرات