۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۴۱۰۸۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

متولیان فرهنگی فاقد استراتژی واحد هستند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که متولیان فرهنگی فاقد استراتژی واحد هستند، گفت: برخی از معضلات فرهنگی جامعه نشأت گرفته از عدم نگاه کارشناسانه به موضوعات است.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر مهندسی فرهنگی درباره معضلات اجتماعی و تهیه نقشه جامع فرهنگی برای نظام، اظهار داشت: نبود استراتژی واحد در عرصه فرهنگی موجب هدررفت منابع و فرصت‌ها شده است.


وی با اشاره به این‌که برخی از معضلات فرهنگی جامعه نشأت گرفته از عدم نگاه کارشناسانه به موضوعات است، گفت: چندی قبل در جلسه کمیسیون فرهنگی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آن جلسه حضور داشت؛ نکته‌ای را پیرامون مسأله فرهنگی کشور مطرح کردم مبنی بر اینکه ما باید در حوزه فرهنگی کشور یک نقشه راه ایجاد کنیم.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: وجود و پیگیری مهندسی فرهنگی در کشور امری ضروری است؛ این مهندسی فرهنگی چارچوب‌هایی را برای صادرکنندگان پروانه نمایش فیلم، تولیدکنندگان اثر هنری و تمامی افراد مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر کشور ایجاد می‌کند.


سعیدی با تأکید بر این‌که بسیاری از فعالان فرهنگی که وابسته به مؤسسات دولتی و غیردولتی هستند، به صورت جزیره‌ای عمل می کنند، تصریح کرد: با مشخص کردن چارچوب‌های فرهنگی همه مکلف به رعایت آن هستند و با طی کردن این نقشه راه، پیوست فرهنگی فیلم‌ها که بیانگر جهت‌گیری و سمت‌ و سوی فیلم‌ها است، مشخص می‌شود.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تأکید بر این‌که با بکارگیری نقشه راه در کشور وظیفه افراد مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که نقشه راه نداریم و چارچوب‌ها را تعریف نکرده‌ایم، افراد بنا به میل و سلیقه خود تصمیم می‌گیرند، از این رو باید همواره چارچوب ارزش‌ها، باورهای دینی و اعتقادی جامعه را لحاظ کنیم.


وی با بیان این‌که بسیاری از متولیان فرهنگی منتسب به دولت نیز گاه فاقد استراتژی واحد و اصولی هستند، تصریح کرد: باید از ظرفیت موجود در حوزه های علمیه در راستای ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی بهره جست؛ مراکز فرهنگی وابسته به حوزه نیز ظرفیت بالایی در این مسأله دارند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار انسجام و همگرایی فعالان فرهنگی سراسر کشور شد و افزود: باید دانست که تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی ایران از یک اتاق فکر فرمان می گیرد؛ در نتیجه فعالیت پراکنده و گاه بیهوده آثار چندان ماندگاری در جامعه نخواهد داشت./935/302/ب2

 

ارسال نظرات