۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۴۱۰۸۴
معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد؛

آغاز دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه بوشهر با حضور ۱۹۰ داوطلب

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفت: دوره میثاق طلبگی امروز با حضور داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر آغاز شد.
میثاق طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، دوره میثاق طلبگی امروز با حضور داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر آغاز شد.

 

حجت الاسلام علی آذرشب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر با اعلام این خبر، گفت: این دوره با حضور 190 نفر از داوطلبان ورود به حوزه در اردوگاه الغدیر در جوار امام زاده سیدحسین(ع) شهر کازرون در حال برگزاری است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه 25 نفر از اساتید و کادر مدیریتی حوزه علمیه استان در این دوره حضور دارند به برنامه های دوره اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره میثاق طلبگی روزانه 12 کلاس آموزشی برای چهار گروه برگزار و موضوعاتی همچون رسم طلبگی، اخلاق و آداب طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه در آن آموزش داده می شود.

 

وی از برگزاری حلقه های معرفتی در کنار کلاس های آموزشی در این دوره خبر داد و تصریح کرد: مجموعاً 11 حلقه معرفتی در این دوره به صورت روزانه نکات تهذیبی و آموزشی را به داوطلبان ورود به حوزه انتقال می دهند.

 

حجت الاسلام آذرشب افراط و تفریط در امور آموزشی و تهذیبی در حوزه، نظم در حوزه، اولویت دادن به دغدغه های ورودی های جدید و اصلاح بینش نسبت به حوزه را از جمله موضوعات حلقه های معرفتی عنوان کرد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر برگزاری مراسم شب شهادت امام جعفر صادق(ع)، شبی با شهدا، زیارت امامزاده سید حسین(ع)، جلسات درس اخلاق با حضور حجت الاسلام فاضل معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه، حجت الاسلام حسین دشتی از اساتید حوزه علمیه استان و حجت الاسلام حسن مصح امام جمعه برازجان را از جمله برنامه های جانبی این دوره دانست.

 

وی همچنین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، دعا خوانی، برپایی نمازهای جماعت، برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی، جلسات بصیرت سیاسی، نرمش صبحگاهی و برپایی غرفه فروش لباس طلبگی(عبا و پیراهن) و بازدید از آثار باستانی شهر کازرون و پخش فیلم سینمایی با موضوع طلبگی را از دیگر برنامه های این دوره عنوان کرد.

 

حجت الاسلام آذرشب گفت: به جهت ارزیابی دوره، سه فرم در زمینه های حلقه های معرفتی، کلاس های آموزشی، و فعالیت های فوق برنامه بین داوطلبان ورود به حوزه توزیع شده است که در پایان دوره از آنها تحویل گرفته خواهد شد.

 

یادآور می شود این دوره به مدت یک هفته در اردوگاه الغدیر در جوار امامزاده سیدحسین کازرون برگزار می شود./302/833/ب1

ارسال نظرات