۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۴۱۰۸۲
رییس کمیسیون اصل نود تشریح کرد؛

آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی/ بررسی ها تا پایان استرداد حقوق‌ ها ادامه دارد

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری رسا آخرین وضعیت پرونده حقوق های نجومی را تشریح کرد و تعداد مدیرانی که حقوق های نامتعارف می گیرند را انگشت شمار دانست.
داوود محمدی رییس کمیسیون اصل نود مجلس

داود محمدی رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با حقوق‌های نجومی گفت: موضوع حقوق‌های نجومی نباید سبب زیر سؤال بردن مدیریت خدوم در کشور شود.

 

محمدی ابراز کرد: افراد معدودی هستند که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، گرچه در نظام اسلامی وجود حتی یک مورد از چنین حقوق‌هایی زیاد است و نباید داشته باشیم.

 

وی با اشاره به رسیدگی به بررسی حقوق‌های نجومی افزود: رییس جمهوری مأموریت بررسی حقوق‌های نجومی را به کمیسیون اصل نود مجلس سپرده که نیاز به کار کارشناسی و فشرده‌ای دارد.

 

تعداد افراد حقوق‌های نجومی در کشور کمتر از یک درصد است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رؤسای قوای سه‌گانه بر برخورد با حقوق‌های نجومی افراد که تعدادشان کمتر از یک درصد است، تأکید دارند.

 

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حاصل جلسات کمیسیون اصل نود مجلس این بود که طرح قانون ۱۱ ماده‌ای با یک فوریت مطرح شد که دولت در این زمینه بنا دارد لایحه‌ای تقدیم مجلس کند که برخی در مجلس طرح آوردند.

 

این مقام مسؤول اضافه کرد: قانون ۱۱ ماده‌ای مقرر شده در قالب طرح یک فوریتی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس روی آن کار شده و چکش‌کاری شود تا به صورت یک قانون خوب، حقوق‌های نامتعارف ساماندهی شود.

 

وی اضافه کرد: بازگشت ۴ میلیارد تومان از حقوق‌های نامتعارف به خزانه دولت و استرداد حقوق‌های نامتعارف ادامه دارد.

 

بررسی حقوق‌های نجومی با بازرسی کل کشور

رییس کمیسیون اصل نود مجلس ابراز کرد: جلسات و نشست‌های فشرده‌ای طی دو ماه اخیر و هفته گذشته برای بررسی حقوق‌های نجومی با بازرسی کل کشور و کارشناسان آن، دیوان محاسبات کشور و کارشناسان آن، سازمان حسابرسی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شده است.

 

وی اظهار کرد: تعداد افرادی که حقوق‌های نجومی بالای ۵۰۰ میلیون ریال دارند، انگشت‌شمار است.

 

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقوق‌های نامتعارف باید به صندوق بیت‌المال باز گردانده شود که با همکاری دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور این موضوع پیگیری می شود و تا پایان استرداد حقوق‌های نجومی ادامه دارد.

 

وی در پایان گفت: سقف حقوق‌های نجومی تعداد ۹۵۰ نفری که اعلام شده، از ۳۰ میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال است./853/ت302/ج

ارسال نظرات