۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۴۱۰۸۱
عضو شورای عالی حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

تأسیس مراکز تخصصی در حوزه های علمیه لرستان

رییس حوزه های علمیه شهرستان نورآباد گفت: در راستای جلوگیری از مهاجرت طلاب به خارج استان و استفاده از ظرفیت طلاب در عرصه تبلیغ، مراکز تخصصی در شهرهای استان لرستان راه اندازی می شود.
مراکز تخصصی

حجت الاسلام سعید امیدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: وجود علما در شهرها منشأ آثار و برکات فراوانی است و نگاه به تاریخ گواه این حقیقت است.

 

وی با بیان نقش اثربخش علما در بلاد و حضوری پر رنگ در عرصه های گوناگون، افزود: یکی از آثار و برکات حضور علما اثربخشی در حوزه فرهنگ است.

 

رییس حوزه های علمیه شهرستان نورآباد با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ اسلامی و ترویج فرهنگ غربی در جامعه، بیان داشت: وجود علما و فعالیت حوزه های علمیه در جهت تربیت و پرورش روحانیان و مبلغان خنثی کننده دسیسه های دشمن است.

 

وی هدایت مردم و هوشیاری در برابر هجمه های فرهنگی و آگاه سازی از مسائل روز جامعه را نیاز اساسی جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت در این راستا نقش بسزایی ایفا می کند.

 

حجت الاسلام امیدیان هدایت مردم و فعالیت روحانیت در عرصه تبلیغ را کار پیغمبرگونه عنوان کرد و گفت: مراکز و محافلی که خالی از وجود امام است، هدایت مردم بر عهده روحانیت و علما است و نبود علما در بلاد خلأ بزرگی است.

 

وی با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه در سطوح مختلف، عنوان داشت: پرورش طلاب در زمینه های گوناگون حوزوی می تواند در هدایت افراد به مسیر صحیح مؤثر باشد.

 

رییس حوزه های علمیه نورآباد توسعه و تقویت مدارس علمیه را در جهت پرورش طلاب امری ضروری خواند و اظهار داشت: با توسعه مدارس می توان از هجرت طلاب جلوگیری کرد.

 

نبود علما در شهرها به فرهنگ و معنویت جامعه آسیب می زند

حجت الاسلام امیدیان ادامه داد: با هجرت طلاب ظرفیت عظیمی از پرورش یافتگان حوزه از دست داده می شود و این عامل یکی از معضلات خالی ماندن شهرها از وجود روحانیت و علما است و نبود علما به معنویت و فرهنگ جامعه آسیب می زند.

 

رییس حوزه های علمیه نورآباد از راه اندازی مراکز تخصصی در حوزه های علمیه استان لرستان خبر داد و گفت: در هر شهرستانی یک مرکز تخصصی با عنوانی مشخص راه اندازی خواهد شد.

 

وی هدف از راه اندازی این مراکز تخصصی در حوزه های علمیه لرستان را تربیت و پرورش طلاب توانمند در زمینه های گوناگون و استفاده از ظرفیت طلاب در عرصه تبلیغ عنوان کرد و افزود:‌ با تربیت طلاب توانمد و جلوگیری از هجرت آنان فعالیت در عرصه تبلیغ اثرگذار و نتیجه بخش خواهد بود و پایه های ایمان و اعتقادات مردم را استوار می کنذ.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه لرستان در ادامه یادآور شد: با اجرای این طرح طلاب با توجه به کسب مهارت های علمی و آموزشی در محوریت های مشخص وارد حوزه های علمیه لرستان می شوند.

 

وی تحصیل طلاب در زمینه ای مشخص را عاملی بسیار اثربخش در حوزه تبلیغ و فعالیت در جامعه دانست.

 

حجت الاسلام امیدیان در پایان با اشاره به مهاجرت بزرگان و علمای استان لرستان به دیگر استان ها ابراز امیدواری کرد که توجه و بازگشت این علما به استان منشأ خیر و برکت برای حوزه های علمیه و استان باشد.

 

گفتنی است، حجج اسلام و المسلمین طاهری خرم آبادی، نیازی و احمد مبلغی از جمله علما و بزرگان استان لرستان هستند و مردم این استان نیازمند حضور و توجه این بزرگان در استان لرستان هستند./9459/302/ب2

ارسال نظرات