۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۰۷۸
معاون هماهنگ کننده سپاه قم مطرح کرد؛

آمادگی ستاد راهیان نور غرب کشور برای پذیرش ۸ هزار زائر

فقیهی از آمادگی ستاد راهیان نور شمال غرب و غرب کشور برای پذیرش 8 هزار زائر خبر داد و گفت:‌ علاقه‌مندان به شرکت در این اردوی فرهنگی می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت بسیج، اقدام به نام‌نویسی کنند.
سرهنگ
 رضا فقیهی معاون هماهنگ کننده سپاه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری رییس ستاد راهیان نور سپاه علی بن ابی طالب(ع) با اصحاب رسانه استان قم، با سخنرانی معاون هماهنگ کننده سپاه قم برگزار شد.

 

سرهنگ رضا فقیهی در ابتدای این نشست خبری گفت: اردوی راهیان نور به عنوان یک عملیات فرهنگی در طول سال تلقی میشود که از اثرگذارترین برنامههای فرهنگی در نسل امروز و نسلهای گذشته، چه آنهایی که در دفاع مقدس حضور داشته و چه افرادی که خاصرات آن دوران را شنیدهاند، است.

 

وی ادامه داد: اردوی فرهنگی عملیاتی راهیان نور شمال غرب و غرب کشور، هر ساله از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار میشود که با استقبال پر شور مردم شهیدپرور و بسیجیان همراه است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جلساتی که در راهیان نور جنوب حضور پیدا کرده بودند، تأکید بر پیگیری و استمرار حضور حداکثری مردم و آشنایی بیشتر نسبت به شهدا داشتهاند.

 

وی اظهار داشت: ستاد راهیان نور استان قم نیز با همین هدف کار خود را در سال جاری آغاز کرده و بر اساس فرهنگی که از دفاع مقدس برگرفته شده، این برنامه را مردم پایه قرار دادهایم؛ دستگاههای اجرایی برای جمعیتی حدود 8 هزار نفر در غرب و شمال غرب کشور، برای مدت باقی مانده تا پایان تابستان برنامهریزی کردهاند.

 

فقیهی به تشریح برنامههای اردوی راهیان نور شمال غرب و غرب کشور پرداخت و گفت: زائران نخستین شب را از بانه که محور مواصلاتی کردستان و آذربایجان غربی است، بازدید کرده و پس از آن از سردشت بازدید میشود؛ در سردشت از محل شهادت و یادمان فرمانده سپاه قم، شهید مهدی زین الدین بازدید به عمل میآید.

 

وی ابراز داشت: در ادامه زائران از شهر میرآباد که محل مقابله با پژاک بوده و 11 شهید تقدیم نظام کرده، دیدار میکنند؛ همچنین از یادمان شهید دفاع مقدس، شهید احمد وکیلی و یادمان شهیدان، عاصمی و شهدای دیگر سپاه قم دیدار به عمل میآید.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قم تصریح کرد: زائران در بخشی از این اردو، از سردشت که مکان مناسبی برای معرفی حقوق بشر آمریکایی است، دیدار می کنند؛ ساکنان بسیاری از اهالی این شهر در حملات شیمیایی به شهادت رسیدند و بقایای آن هنوز هم موجود است.

 

وی افزود: در مسیر ارومیه از یادمان شهید ناصر کاظمی و بروجردی و عملیات والفجر 2 بازدید کرده و در ادامه از یادمان عملیات کربلای 7 در منطقه حاج عمران دیدن میشود؛ آخرین برنامه در این اردوی فرهنگی، شرکت در رزمایش ارومیه و زیارت از شهدای گمنام این شهر است.

 

فقیهی درباره مظلومیت شهدای منطقه شمال غرب و غرب کشور، گفت: شهدای این مناطق در عین غربت به شهادت رسیدهاند؛ شاهدان عینی در بیان خاطرات از نحوه شهادت رزمندگان این منطقه ابراز کردهاند که بیشتر شهدای شمال غرب و غرب کشور، با مرگ تدریجی به شهادت رسیدهاند.

 

وی خاطرنشان کرد: عملیات راهیان نور از 11 مرداد آغاز شده و تا 30 شهریور ادامه دارد؛ هر کاروان به مدت 3 شب و 4 روز در اردوی راهیان نور حضور دارد؛ اعزامها به دو گونه عادی و زیر نظر طرح شهید باقری انجام میشود؛ در طرح عادی اعزام زائران با اتوبوس بوده و هزینه آن با 50 درصد تخفیف محاسبه میشود؛ طرح اعزام شهید باقری نیز ویژه نامنویسی خانوادههایی است که میخواهند با خودروی شخصی عازم مناطق عملیاتی شمال غرب شوند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قم اظهار داشت: علاقهمندان به شرکت در راهیان نور شمال غرب و غرب کشور میتوانند با مراجعه به پایگاههای بسیج، اقدام به نامنویسی در قالب اعزام شخصی و کاروانی کنند؛ تمامی برنامههای اسکان و پشتیبانی این اردوی فرهنگی زیر نظر سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم است و تا به حال مشارکتی از سوی دیگر دستگاههای اجرایی صورت نگرفته است.

 

وی در پایان ابراز داشت: امیدواریم که با توجه به حساسیتهای موجود در منطقه، با حفظ تدابیر امنیتی، این عملیات فرهنگی انجام شود و راهی باشد تا به غنای فرهنگی دوران دفاع مقدس افزوده باشیم./840/پ202/ی

ارسال نظرات