۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۴۱۰۷۴
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت توسعه مؤسسات خیریه در راستای حمایت از مستمندان

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با تقدیر از فعالیت های مؤسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، گفت: توسعه مؤسسات خیریه در راستای حمایت از مستمندان و نیازمندان جامعه ضروری است.
دیدار با خانواده مرحوم زعفرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز با حضور در منزل مرحوم حاج ستار زعفرانی، مؤسس خيريه حمایت از مستمندان تبریز، اظهار داشت: توفیق خدمت به جامعه اسلامی و تأسیس بزرگترین، خالص ترین و پاک ترین مؤسسه خیریه عام المنفعه و مردمی کشور از افتخارات آن مرحوم بوده است.


وی دستگیری و حمایت از خانواده های درمانده آبرومند با روش نیکو آن هم به صورت افتخاري را از باقیات الصالحات مرحوم زعفرانی دانست و خاطرنشان کرد: با درگذشت آن مرحوم اعضای هیأت امناء و مدیره خیریه مستمندان تبریز، یاوری پارسا و انسان دوست که راهنمای اندیشه و خدمت به مردم بود را از دست داد.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که نام و یاد این بزرگمرد برای همیشه بر لوح زرین تاریخ پرافتخار چهره های ماندگار شهر تبریز خواهد ماند، گفت: اقدامات ارزشمند صندوق خیریه مستمندان تبریز در دفاع از عزت محرومان واقعي و ريشه‌كني تكدي‌گري از تبريز از مهم‌ترین اقدامات خیرین این مؤسسه هستند.


وی جايگزين كردن مساعدت‌هاي آبرومندانه بدون کوچکترین هزینه و عاری از تشریفات اداری و هزینه های جاری را از جمله كارهاي اساسي و ارزشمند مؤسسه حمایت از مستمندان تبریز عنوان کرد و افزود: این مؤسسه از افتخارات تبریز و آذربایجان و یکی از نمادهای اولین بودن های تبریز در سطح کشور است.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با تأکید بر الگوگیری دیگر مؤسسات خیریه کشور از این نمونه فعال و موفق در تبریز، افزود: مؤسسه خيريه حمایت از مستمندان تبریز یک مرکز خیریه بدون هزینه برای نظام اسلامی تلقی می شود که به صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات بزرگی در طول 43 سال گذشته داشته است.


وی با بیان این‌که آن مرحوم سهم بسزایی در برچیدن منطقی بساط تکدی گری برای اولین بار به عنوان نمونه در سطح تبریز، آذربایجان و کشور داشت، افزود: باید دولت و ملت به ویژه مردم آذربایجان و تبریز، قدردان اینگونه مؤسسات خیریه و افراد خیّر استان باشند، چرا که بی‌منت در خدمت مستمندان و نیازمندان شهر هستند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مؤسسه خیریه مستمندان تبریز از نخستین و بزرگترین جمعیت های خیریه غیردولتی کشور است که با گذشت بيش از چند دهه از فعالیتش جزء يکى از معتبرترين، بزرگترين و مورد اعتمادترین مؤسسات خيريه کشور به شمار مى‌آيد، افزود: این مؤسسه توانسته بساط  تکدی‌گری را از تبریز برچیند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی افزود: این مؤسسه ضمن خدمات گسترده و متنوع خود، تعداد کثيرى از افراد آبرومند و محروم را تحت پوشش خود قرار داده است و عنوان شهر بدون گدا را برای تبریز به ارمغان آورده است؛ در عین حال متأسفانه برخی از مؤسسات خیریه در کشور هستند که هزینه های اجرایی آنها از میزان کمک هایی که به مردم نیازمند می دهند؛ بیشتر است.


وی افزود: مؤسسان، بانیان و اعضای هیأت مدیره مؤسسه خیریه مستمندان تبریز نشان داده‌اند که بدون اخذ و دریافت مبلغی، آن هم به صورت افتخاری می توان با هزینه کردن از جیب خود مؤسسه ای عظیم همچون خيريه حمایت از مستمندان تبریز را ایجاد کرد که لازم است در جاهای دیگر کشور نیز از آن الگوگیری شده و توسعه یابد./935/202/ب2

ارسال نظرات