۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۴۱۰۷۱
امام جمعه شهر آوج:

گذشت زمان الگو بودن حضرت معصومه را از بین نمی‌برد

امام جمعه شهر آوج با بیان این‌که حقیقت مردم با گذشت زمان تغیر نکرده است، گفت: با گذشت زمان تنها شیوه زندگی انسان ها تفاوت کرده و اصل زندگی و ویژگی‌های اصلی از جمله عبادت و بندگی ثابت مانده است بنابراین می توان از حضرت فاطمه معصومه(س) الگو گرفت.
حجت الاسلام هاشمی

حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی، امام جمعه شهر آوج، در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در قزوین، با اشاره به ویژگی ها و سیره حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) برای دختران جامعه اسلامی می‌تواند هم از نظر علم و دانش و هم از نظر دینی الگو باشد.

 

وی در ادامه افزود: این بانوی بزرگوار از نظر عبادت جزء بهترین هاست و دارای هشیاری و بصیرت و روحیه مبارزه با ظالمین است، به گونه ای که حتی به همراه کاروان سیاسی برای دیدن برادرش به سمت ایران حرکت می‌کند و در بین راه به شهادت می‌رسد.

 

حجت الاسلام هاشمی با بیان این‌که حقیقت مردم با گذشت زمان تغیر نکرده است ابراز داشت: با گذشت زمان تنها شیوه زندگی انسان ها تفاوت کرده است و اصل زندگی و ویژگی‌های اصلی از جمله عبادت و بندگی ثابت مانده است بنابراین همچنین می توان از حضرت فاطمه معصومه (س) الگو گرفت.

 

امام جمعه شهرستان آوج با اشاره به اینکه شبهات مطرح شده مبنی برعدم کارایی زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان الگو در زمان حاضر تصریح کرد: مطرح کردن این شبهه که نمی توان در زمان حاضر از حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان الگو استفاده کرد، زبان راست گویی و عبادت نیست.

 

وی درباره نقش حوزه های علمیه در الگو سازی برای دختران جامعه عنوان کرد: باتوجه به این که حوزه‌های علمیه به طور ویژه از مبنا بر زلال معرفت اهل بیت (ع) بر خوردار هستند باید در راستای الگو سازی برای دختران جامه به طور ویژه عمل کنند.

 

حجت الاسلام هاشمی در پایان سایر نهادها را در رابطه با الگوسازی داری اثر گذاری دانست و گفت: تمام افراد و نهادهایی که دارای توان های فکری، علمی و مالی هستند همچین مؤسسات فرهنگی نیز در رابطه با الگو قرار دادن حضرت فاطمه معصومه (س) برای جامعه و دختران امروزی دارای وظیفه هستند./302/955/ب1

ارسال نظرات