۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۰۶۷
پیش از ظهر امروز انجام شد؛

دیدار آیت الله اشرفی شاهرودی با آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله اشرفی شاهرودی از علمای مشهد با حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت وگو کرد.
دیدار مکارم و اشرفی دیدار مکارم و اشرفی دیدار مکارم و اشرفی دیدار مکارم و اشرفی دیدار مکارم و اشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله اشرفی شاهرودی از علمای مشهد با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت وگو کرد.

 

بر اساس گزارش رسا،حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مرکز تحقیقات اسلامی آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح خارج حوزه و از علمای بزرگ خراسان حضور یافت و با وی دیدار و گفت و گو کرد.

 

در این دیدار که بحث هایی علمی و فقهی با پرسش سوال تنی چند از شاگردان مطرح آیت الله اشرفی با توجه به مبانی استاد خود آغاز شد مباحثی همچون دخالت فقیه در موضوعات، مرگ مغزی، عرف عام و عرف خاص و بازپرداخت بدهی بر اساس تورم از سوی آیت الله مکارم شیرازی پاسخ داده شد.

 

در ادامه مباحثی پیرامون حجاب و مشکلات اجتماعی آن و نیز فضای مجازی، مجلس شورای اسلامی و اوضاع سیاسی کشور مطرح شد که حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله اشرفی شاهرودی دغدغه ها و نظرات خود را بیان کردند.

 

در بخشی دیگر از این دیدار آیت الله اشرفی شاهرودی تالیف تفسیر نمونه از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی را ستود؛ این مرجع تقلید زمان تالیف دوره تفسیر نمونه را 15 سال و تفسیر موضوعی را ده سال بیان کرد که مراحل تالیف و تدوین آن ناظر به 14 تفسیر اعم از شیعه و سنی بوده و نسبت به بروز شدن و تکمیل آن اقداماتی انجام خواهد شد.

 

گفتنی است پیش از این آیت الله اشرفی شاهرودی با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرده بود. دید و بازدید رسمی دیرینه در بین مراجع تقلید و علما است. /933/پ201/ج

ارسال نظرات