۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۱۰۶۱
امام جمعه شهر شال:

استعدادیابی و برنامه ریزی از ابتدای حضور طلبه در حوزه علمیه ضروری است

امام جمعه شهر شال گفت: لازم است در جبهه فرهنگی موجود از سلیقه‌ای عمل کردن پرهیز کرد و به عنوان یکی از نقشه‌های راه از ابتدای ورود یک طلبه به حوزه علمیه برای حضور او در قم یا رفتن برای تدریس و تبلیغ استعدادیابی و برنامه ریزی صورت گیرد.
حجت الاسلام شالی

حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه شهر شال، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با برشمردن موانع هجرت علما از قم برای تبلیغ و نشر علوم دینی، گفت: با توجه به این‌که برخی علما تولید کننده علم هستند و در سطح‌های مختلف شاگردان قوی تربیت می‌کنند، حضورشان در قم ضروری است و نمی‌توانند قم را ترک کنند.


وی ادامه داد: گستردگی معارف دین نیز سبب شده برخی در این‌که به مناطق مختلف بروند و سکان داری آنجا را به عهده گیرند دچار تردید می‌شوند، همچنین برخی نیز چون از ابتدا در فضای نظری بودند، با وجود داشتن علم لازم با محیط عملیاتی آشنا نیستند و روحیه کار تبلیغی ندارند.


حجت الاسلام موسوی شالی عافیت طلبی را نیز از جمله موانع هجرت دانست و بیان کرد: از آنجایی که کار تبلیغی دارای سختی‌هایی است، ممکن است برخی با وجود داشتن شرایط لازم برای رفتن به تبلیغ به دلیل عافیت طلبی و یا مخالفت خانواده از رفتن به تبلیغ خود داری کنند.


وی سپس به بیان راه کاری برای غلبه بر برخی موانع هجرت پرداخت و عنوان کرد: در جبهه فرهنگی موجود لازم است از سلیقه‌ای عمل کردن پرهیز کرد و به عنوان یکی از نقشه‌های راه از ابتدای ورود یک طلبه به حوزه علمیه برای حضور او در قم یا رفتن برای تدریس و تبلیغ استعداد یابی و برنامه ریزی صورت گیرد.


امام جمعه شهر شال خاطرنشان کرد: با وجود اصرار به حضور عالمان دین و هجرت، برخی استعداد تبلیغ، برخورد با مردم و حلم را ندارند، باید برای تبلیغ از افرادی استفاده شود که در کنار علم، افرادی خوش بیان و خوش برخورد بوده و توانایی پاسخ گویی به خواسته‌ها و شبهات مردم را دارا باشند.


وی در پایان با اشاره به تاثیر حضور علما در مناطق مختلف گفت: تاثیر حضور علما در جامعه مانند تاثیر اکسیژن در زندگی است، اگر علما نباشند جامعه از نظر معنویت خواهد مرد، همچنین با خالی ماندن شهرها از حضور علما، عمق معارف دین و پای بندی عملی به آنها کم می شود و خرافات افزایش می‌یابد./302/955/ب1

ارسال نظرات