۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۴۱۰۵۶

انتقاد از سخنان جنجالی ترامپ علیه خانواده سرباز مسلمان

موضع گیری نامزد ریاست جمهوری آمریکا در برابر خانواده یک سرباز مسلمان ارتش، موجب عصبانیت هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات شد.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنان دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، علیه خانواده یک سرباز مسلمان آمریکایی که در عراق کشته شده است، هم از سوی دمکرات‌ها و هم از طرف جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قرار گرفت.

 

خضر خان، پدر همایون، سروان پاکستانی تبار نیروی زمینی ارتش آمریکا که سال 2004 در جنگ عراق کشته شد، در سخنرانی خود در مجمع ملی دموکرات‌ها، دونالد ترامپ را به خاطر سخنانش علیه مسلمانان و مهاجران به عنوان یک فرد خودخواه که تعلق خاطری به وطن ندارد، محکوم کرد.

 

به گزارش ایکنا، ترامپ امروز در گفت‌وگو با شبکه خبری «ABC News» تلاش کرد که خان و همسرش غزاله را تحقیر کند.

 

وی با اشاره به سخنان خان که گفته بود ترامپ برای کشور هیچ فداکاری نکرده است، گفت: من فداکاری‌های زیادی کرده‌ام. به سختی کار کرده‌ام. هزاران شغل ایجاد کرده‌ام و موفقیت‌های زیادی داشته‌ام. فکر می‌کنم که خیلی کارها کرده‌ام.

 

ترامپ همچنین در مصاحبه با نیویورک تایمز به صورت ضمنی با القای اینکه زنان مسلمان سرکوب شده هستند و مجالی برای سخن گفتن ندارند، گفت: دلم می‌خواست همسر خان نیز (در گردهمایی دمکرات‌ها) سخنی می‌گفت.

 

این سخنان ترامپ با سرزنش‌ها و انتقادات هم‌حزبی‌ها و نیز دمکرات‌های رقیب مواجه شد و سبب فاصله گرفتن بیشتر رهبران جمهوری‌خواه از این مدعی ریاست کاخ سفید شد.

 

نامزد حزب رقیب، هیلاری کلینتون در مقابل با انتشار بیانیه‌ای ضمن ستودن خانواده خان گفت: من با دیدن غزاله خان که شجاعانه ایستاد و از فرزند خود حمایت کرد، تحت تأثیر قرار گرفتم.

 

کلینتون گفت: الان برای همه ما آمریکایی‌ها زمانی است که باید کنار خانواده خان و همه خانواده‌هایی که فرزندانشان را در راه خدمت به کشور از دست داده‌اند، بایستیم. سروان خان و خانواده‌اش بهترین نمایندگان آمریکا هستند و ما آنان را ستایش می‌کنیم.

 

دیگر سیاستمداران آمریکایی نیز با انتشار پیام‌هایی سخنان ترامپ را محکوم کردند./847/ب102/د

ارسال نظرات