۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۳۹۵۶۶
امام جمعه چالوس:

تبعیت از ولی فقیه باید در عمل دیده شود

امام جمعه چالوس با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور شعار حمایت از رهبری می دهند اما در عمل بر خلاف رهنمودها و سیاست های ایشان گام بر می دارند، تأکید کرد: تبعیت از ولی فقیه و رهبری در شعار نیست بلکه در عمل فرد آشکار می شود.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری، امام جمعه چالوس امروز در نشستی با مسؤولان برگزاری نماز جمعه این شهرستان، نماز جمعه را از بزرگ ترين عنايات حق تعالي بر جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: نماز جمعه يکي از مهم‌ترين نهادهاي تاريخ انقلاب اسلامي است که علاوه بر تأثير فراوان در نظام جمهوري اسلامي، جايگاه خاصي نيز در ساختار سياسي و اجتماعي کشور دارد، از این رو نماز جمعه اکنون يکي از مهم‌ترين تريبون هاي سياسي نظام است که هر آنچه در اين تريبون مطرح مي شود، راه به فردا باز مي‌کند.

 

وی با بیان این که نماز جمعه نشان عزت اسلام و عظمت مسلمانان است، افزود: بي شك دشمنان اسلام و بدخواهان مسلمين با ترفندها و توطئه های مختلف در پي كم رونق كردن اين سنت اسلامي و فريضه عبادي  سياسي هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌كه نماز جمعه عملي در جهت تقويت بصيرت، آگاهي و نشاط و پويايي جامعه است، تصريح كرد: تثبيت و تحكيم نظام جمهوري اسلامي از بركت‌هاي نماز جمعه در حوزه سياسي است.

 

حجت الاسلام راشدی خاطرنشان کرد: نماز جمعه در بُعد عبادي موجب تقويت روحيه ديني و اعتقادي مردم و آگاهي بخشي در جامعه به ويژه ميان جوانان و نوجوانان در زمينه احكام و معارف ديني مي‌شود.

 

وي با بيان اين‌كه نماز جمعه به عنوان دستاورد مهم انقلاب اسلامي ملت ايران، عامل روشنگري در حوزه عبادي و سياسي و سبب تقويت بنيان نظام اسلامي است، اظهار داشت: نقش نماز جمعه در دوران‌هاي مختلف از جمله دفاع مقدس و همچنين افشاي توطئه‌هاي دشمنان، جنگ نرم، تحريم‌هاي يك‌جانبه نظام سلطه، افزايش آگاهي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي ملت بر هيچ كس پوشيده نيست.

 

حجت الاسلام راشدی با بيان اين‌كه تثبيت و تحكيم نظام جمهوري اسلامي از بركت‌هاي نماز جمعه در حوزه سياسي است، افزود: دعوت از مردم براي حضور در راهپيمايي‌ها و انتخابات، تبيين مطالبه‌هاي مشروع و قانوني ملت و انعكاس خدمات نظام در قالب عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي از ديگر ثمره‌هاي تربيون نماز جمعه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: نماز جمعه پس از پيروزي انقلاب اسلامي مانند دانشگاهي بزرگ براي حضور مردم در صحنه بوده و موجب تقويت بصيرت، آگاهي و نشاط و پويايي عموم جامعه شده است.

 

حجت الاسلام راشدی تأكيد كرد: با توجه به حق بزرگ نماز جمعه بر ملت و نظام، همه بايد در راستاي صيانت از اين جايگاه ارزشمند، سنگر انقلاب و حاكميت و بنيان محكم و وحدت بخش تلاش كنند.

 

امام جمعه چالوس با بیان این‌که در حال حاضر ۹۰۰ تریبون نماز جمعه در شهرهای  کوچک و بزرگ  کشور اقامه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر 46 تربیون نماز جمعه در شهرهای مختلف مازندران نیز فعال است.

 

وی رسانه نماز جمعه را همانند همه رسانه‌های پرمخاطب در کشور دانست و بیان کرد: نماز جمعه در کنار سایر رسانه‌های عمومی جایگاه خود را در میان مردم حفظ کرده و حلقه پیوند بین مردم و مسؤولان در انعکاس مطالبات مردم و بیان زحمات و خدمات نظام و کارگزاران برای عموم مردم و حفظ انسجام و اتحاد بین اقشار مختلف مردم است.

 

امام جمعه چالوس گفت: نهاد نماز جمعه بر اساس فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور که آن‌ را قرارگاه فرهنگی، بصیرت و اخلاق خواندند از اهیمت بالایی برخوردار بوده و به این معنا‌ است که امام جمعه به‌ عنوان نماینده ولی فقیه در شهرستان‌ها جمعه مسؤول فرهنگی منطقه خود بوده و تمام کارها با محوریت این مقام قابلیت اجرایی شدن دارد.

 

وی با اشاره به این‌که امام جمعه سبب انسجام بین مجموعه نیروهای فرهنگی و دستگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه امام جمعه منتسب به رهبری است، بنابراین وظیفه او تبیین و تشریح و گسترش موضع گیری‌ها و سیاست‌های رهبری بوده و تخطی از این موضع و فاصله انداختن بین مردم و نظام از سوی ائمه جمعه کاری ناپسند و مذموم محسوب می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران وحدت و همدلی را بهترين راه مقابله با تهدیدات و توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: حفظ وحدت وظيفه هر مسلمان است، دشمن تنها از راه تفرقه‌افكني مي‌توانند بر جوامع اسلامي ضربه وارد كند بنابراين‌ همگان بايد آگاهانه و هوشيارانه از وحدت حاكم بر جامعه اسلامي مراقبت كنيم.

 

امام جمعه چالوس بر ضرورت وحدت و يكپارچگي بين مردم و مسؤولان كشور تأكيد كرد و افزود: مردم ما در جريان پيروزي انقلاب با يك شعار و يك هدف و اقتدا به ولي‌ امر مسلمين توانستند به پيروزي برسند، امروز نيز نياز است اين وحدت و اتحاد و يكپارچگي ملت حفظ شود چرا كه وحدت است كه مي‌تواند ما را در مواجهه با تهديدها و تحريم‌هاي دشمن پيروز كند.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که دشمن همواره به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان مردم و حکومت بوده است، گفت: اما هوشیاری و بصیرت مردم در مقاطع گوناگون مانع تحقق توطئه های شوم دشمنان شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که همه مسؤولان کشور موظف به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در بخش های مختلف هستند، تصریح کرد: در سال های اخیر ثابت شده هر گاه کشور در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برداشته موفقیت های بسیاری نصیب کشور شده است.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور شعار حمایت از رهبری می دهند اما در عمل بر خلاف رهنمودها و سیاست های ایشان گام بر می دارند، تأکید کرد: تبعیت از ولی فقیه و رهبری در شعار نیست بلکه در عمل فرد آشکار می شود./950/202/ب2

ارسال نظرات