۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۳۹۵۵۸

گلایه امام جمعه شهرضا از عدم حضور برخی مدیران در نماز جمعه

امام جمعه شهرضا گفت: متأسفانه برخی از مدیران هیچ‌گاه در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند در حالی که مصلی نماز جمعه محلی برای بیان مشلات مردم و پاسخگویی مدیران است.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا با اشاره به در پیش بودن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) نماز جمعه محلی برای دعوت مردم به نماز و عبادت و پایگاهی برای نشر احکام و معارف دینی است.

 

وی با اشاره به ایه«یَا اُیُهَا اَلّذینَ آمَنوا اِذا نُودِیَ لِصُّواةِ مِن یَومِ الجُمعَةِ فَسعَوا اِلی ذِکرِ الله وَ ذَروا البَیع اِنَّهُ خُیرٌ لَّکم اِن کُنتُم تَعلَمون» اظهار کرد: توجه به تعطیلی کسب و کار در روز جمعه برای حضور در نماز جمعه نشانه قدر و اهمیتی است که خداوند برای این عبادت قائل شده است.

 

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: نماز جمعه، یکی از عباداتی است است که هم جنبه عبادی دارد و هم جنبه سیاسی، زیرا مردم با حضور در مصلاهای نماز جمعه هم به فرمان خداوند برای اقامه یکی از عبادات عمل می‌کند و هم با  اطلاع از اوضاع سیاسی و مسائل اجتماعی جامعه، توان تصمیم گیری صحیح را پیدا می‌کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: این عبدادت تنها عبادتی در اسلام است که باید حتما به جماعت خوانده شود، بی توجهی به این نماز و عدم حضور در آن به دلیل سهل انگاری از نشانه‌های نفاق است.

 

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را به عنوان سنگری برای حفظ دین و مبارزه با تهاجمات احتمالی دشمن دانسته‌ و بر لزوم حضور در آن شرکت کرده‌اند.

 

امام جمعه شهرضا ابراز کرد: متأسفانه برخی از مدیران هیچ‌گاه در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند در حالی که مصلی نماز جمعه محلی برای بیان مشلات مردم و پاسخگویی مدیران است.

 

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: مردم سؤالات و ابهامات زیادی دارند که مدیران باید پاسخگوی آن باشند و نماز جمعه به عنوان بهترین مکان برای پاسخگویی به آن‌هاست.

 

وی تأکید کرد: نماز جمعه در هر شهری قلب فرهنگی و پایگاه انقلابی آن منطقه است، فارادی که مدعی ایمان و اعتقاد به اصول انقلاب هستند همواره حضور در نماز جمعه را بر هر اصل دیگری ترجیح می‌دهند.

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: حقوق‌های نجومی باید به خزانه ملی بازگردد و دریافت‌کنندگان آن‌ها نیز باید محاکمه شوند؛ نمی‌توان ادعا کرد که کسی از دریافت این حقوق‌ها بی خبر بوده است؛ نباید کاری کنیم که اعتماد مردم به نظام خدشه دار شود.

 

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در هزینه‌های جاری خود صرفه جویی کنند، بیت المال نزد همه ما امانتی است که باید در خصوص شیوه مصرف آن در برابر خداوند پاسخگو باشیم.

 

وی تأکید کرد: همواره در نماز جمعه بر لزوم رعایت حق مردم و رسیدگی به مشکلات آن‎ها تأکید و سفارش شده و آیات و روایات زیادی هم در این خصوص قرائت شده اما وقتی مدیری در نماز جمعه شرکت نمی‌کند طبیعتاٌ از محتوای خطبه‌ها هم با خبر نخواهد بود./868/202/ب3

ارسال نظرات