۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۳۹۵۵۶
دبیرکل جبهه عفاف و حجاب:

تفکر لیبرالیزم فرهنگی، ارشاد را از توجه به وظایف اصلی باز داشته است

حجت الاسلام دعائی درباره غفلت وزارت ارشاد از وظیفه خود مبنی بر تعمیق و تحکیم باورهای دینی، گفت: متأسفانه اکنون در عرصه فرهنگ، فاجعه ای به نام تفکر لیبرالیزم فرهنگی، نگاه ابزاری به فرهنگ، سیاست زده کردن آن و دخالت دادن سلایق باندهای سیاسی را شاهد هستیم.
دعایی

حجت الاسلام سیدمحسن دعائی، دبیرکل جبهه عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره بی توجهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنر و هنرمندان ارزشی، گفت: ما از عملکرد ارشاد در عجب هستیم؛ سیاست های این وزارتخانه شفاف نیست و رفتارهای دوگانه از خود نشان می دهد.

 

وی افزود: وزارت ارشاد از یک سو با برگزاری برنامه هایی چون نمایشگاه قرآن و عترت و جشنواره امام رضا(ع)، خدمات فاخری به فرهنگ اصیل دینی و انقلابی ارائه می دهد و از سوی دیگر با نگاهی آشفته و بی قید و بند به هنر رسمی در عرصه سینما و تئاتر، زمینه تجلیل از هنرمندان فاسدالعقیده و فاسدالعمل را در مقیاس ملی فراهم می کند.

 

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فیلم های جشنواره فجر 94 را زمینه ساز ترویج فساد، بی حیایی، بی عفتی و مبارزه با کرامت زن و خانواده معرفی کردند، ادامه داد: ما از این عملکرد به شدت ابراز انزجار و برائت و تلاش می کنیم در جشنواره فجر 95 مجدد از این بابت، غبار غم بر چهره رهبر معظم انقلاب ننشیند.

 

سیاست زده کردن فرهنگ، خیانت آشکار به فرهنگ اصیل انقلابی و دینی است

حجت الاسلام دعائی درباره غفلت وزارت ارشاد از وظیفه خود مبنی بر تعمیق و تحکیم باورهای دینی، گفت: متأسفانه اکنون در عرصه فرهنگ، شاهد فاجعه ای به نام تفکر لیبرالیزم فرهنگی، نگاه ابزاری به فرهنگ، سیاست زده کردن فرهنگ و دخالت دادن سلایق باندهای سیاسی به منظور کسب آراء هستیم.

 

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور اضافه کرد: در جشنواره فجر 94 کارگردانان و هنرپیشگان خاصی را مدال دادند و با برند تدبیر و امید جلوی دوربین ها قرار گرفتند تا برای انتخابات مجلس رأی جمع کنند؛ ما این حرکت را تقبیح می کنیم و آن را خیانت آشکار به فرهنگ اصیل انقلابی و دینی می دانیم.

 

دل رهبر انقلاب از بی توجهی به نهادهای اصیل مردمی و انقلابی، خون است

وی در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد، گفت: شاخص ما نگاه رهبری است که در حضور وزیر ارشاد گلایه‌هایی نسبت به وی داشتند و در بیانات رسمی شان به ولنگاری فرهنگی اشاره کردند.

 

حجت الاسلام دعائی با بیان اینکه دل رهبر معظم انقلاب از بی توجهی به نهادهای اصیل مردمی و انقلابی خون است، افزود: مسؤولان وزارت ارشاد باید در برنامه ریزی کلان خود این رهنمودها را مد نظر قرار دهند.

 

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور ضمن ارج گذاری و تقدیر از برخی حریم داری ها و اقدامات مثبت و مؤثر وزارت ارشاد، توصیه کرد، مسؤولان این وزارتخانه در اطاعت از مقام عظمای ولایت و پاسداری از حریم عفاف، حیا، عزت و ارزش های انسانی و الهی در عرصه های مختلف فرهنگی اعم از نشر مکتوب و غیرمکتوب، رسانه، هنر، فیلم و غیره به یک تجدیدنظر اساسی و بازگشت به اصول اسلام و انقلاب اقدام کنند./302/930/ب1

ارسال نظرات