۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۹۵۵۴
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حوادث ترکیه توطئه استکبار جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به وقایع اخیر کودتا در ترکیه، گفت: این‌گونه توطئه‌ها به‌ منظور کاستن از قدرت کشورها بوده و توطئه استکبار جهانی است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت‌الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به وقایع اخیر کودتا در ترکیه، اظهار کرد: این‌گونه توطئه‌ها به‌ منظور کاستن از قدرت کشورها بوده و توطئه استکبار جهانی است.

 

وی با بیان اینکه قدرت‌های استکباری هیچ‌گاه تحمل ثبات و اقتدار کشورهای اسلامی را نخواهند داشت و هدف از غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه نیز همین است، افزود: هر چه از قدرت کشورهای اسلامی کاسته شود به همان میزان قدرت استکبار و رژیم صهیونیستی تقویت خواهد شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی قدرت و اقتدار کشورهای اسلامی منطقه را قدرت نظام اسلامی و تمامی جوامع اسلامی بیان و بر ضرورت هوشیاری سران کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌ها تأکید کرد و افزود: اگر کشورهای اسلامی به وحدت کلمه و همپوشانی دست نیابند همچنان منطقه در آتش خواهد سوخت.

 

وی مشکلات سوریه، یمن، بحرین و عراق را تلاش استکبار برای کنترل و مهار انقلاب اسلامی در سطح منطقه دانست و افزود: مقابله با افکار تکفیری، سلفی و داعش تنها راه اقتدار انقلاب اسلامی است، گروه‌های تکفیری ساخته دست استکبار برای تضعیف مسلمانان و کشورهای اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انتظاری عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری در انقلابی ماندن و حرکت کردن بر خط امام و رهبری را ضامن بقای نظام اسلامی و امنیت و اقتدار ایران اسلامی بیان کرد و ادامه داد: اقتدار امروز کشور را مدیون، امام و شهدا و ولایت‌فقیه هستیم، ولایت‌فقیه خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.

 

وی با تمجید از اقدامات سربازان گمنام و نیروهای انتظامی و نظامی و بسیجی در برقراری امنیت در جامعه، فداکاری، هوشیاری و بیداری نیروهای امنیتی را ستود و خاطرنشان کرد: دشمن و گروه‌های تکفیری با حمایت استکبار سالیان سال است که به دنبال ناامنی در کشور است، ولی تا به امروز با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی موفق نشده‌اند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که طومار افراط‌گرایی با نابودی داعش پیچیده خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز داعش به انتهای خط رسیده است، به‌ یقین آنچه امروز نیاز اصلی و اساسی جوامع اسلامی در منطقه است، آگاهی نسبت به برنامه‌ها و مواضع خصمانه دشمنان و هوشیاری نسبت به خطر گروه‌های تکفیری است.

 

وی با اشاره به اهداف کلان استکبار جهانی در تجهیز و حمایت از گروهک‌های افراطی‌گری، خاطرنشان کرد: دشمنان قسم‌خورده اسلام و در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی با پرورش و تزریق پول‌های کلان تکفیری‌های داعش را به وجود آوردند و هر جنایتی که آن‌ها مرتکب می‌شوند شیوخ مرتجع عربی منطقه نیز در آن شریک هستند./854/302/ب2

ارسال نظرات