۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۳۹۵۵۲
محسن رضایی درهمایش سپاه امام حسن مجتبی:

با منفورترین دشمنان بشر در حال جنگیم

محسن رضایی: قدیم فقط کشورهایی مثل الجزایر با ما طرف می شد. این تحقیر بود. در برجام همه قدرت ها آمدند. کی چنین عزتی داشته ایم. ما الان با منفورترین دشمنان بشر می جنگیم.در مقایسه با اطراف از نظر ثبات سیاسی و رعایت اصول ارزشی خودش، ما سر هستیم و بسیار جلوتریم.
محسن رضایی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح شنبه دوم مردادماه در همایش سیاسی استانی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت:درود می فرستیم بر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای با غیرت مدافع حرم و به همه پاسداران و بسیجیان استان البرز سلام و ارادت خودم را اعلام می کنم.

 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: سپاه کرج و استان البرز از قدیمی ترین سپاه های ایران اسلامی است که از همان روزهای اول پیروزی انقلاب تشکیل شد. لشکر و سپاه استان البرز، کارنامه بسیار خوبی دارند. شهدایی چون آجرلو، کلهر و احسانی نژاد و شهدای مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است. در عملیات های زیادی پاسداران کرج شرکت داشتند. نزدیک به نوزده یا بیست عملیات لشکر 10 سید الشهدا (ع)شرکت داشت.

 

وی افزود: ما پاسداران انقلاب که وارد سپاه شدیم. خیلی بحث بود که چه روزی را به عنوان روز پاسدار انتخاب کنیم. در سال اول انقلاب، هر نهاد و سازمانی یک روز را انتخاب می کرد. پیشکسوتان سپاه، روز میلاد امام حسین (ع) را انتخاب کردند و متعهد شدند که تا آخر حسینی بمانند. ما خستگی ناپذیر هستیم چون تعهدی حسینی به جمهوری اسلامی، مردم و ولایت فقیه دادیم. خستگی ناپذیری مهمترین ویژگی سپاه است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز می خواهیم روی نظام جمهوری اسلامی گفتگویی داشته باشیم. ارزش ها و دشمنانش را بشناسیم و ببینیم کجای تاریخ ایستاده ایم. باید بار دیگر نگاه کنیم به پشت سرمان و ارزش هایمان را بشناسیم. مخصوصا وقتی نگاه می کنیم که اخیرا ترکیه برای پنجمین بار  با کودتا مواجه شده است. اوضاع اسفناک در سوریه و عراق و بحرین و افغانستان را می بینیم. دموکراسی ترکیه ای را می بینیم و پادشاهی عربستانی را می بینیم، موقعیت خوبی است که جمهوری اسلامی را بار دیگر بشناسیم. اخیرا با کودتای ترکیه ، غرب زده ها در خودشان فرو رفته اند که چرا با جمهوری اسلامی مخالفت می کنیم. ثبات سیاسی و دموکراسی جمهوری اسلامی امثال زدنی است. امنیت و رفتار درست در روابط بین الملل ایران مورد تایید بسیاری از ملت ها و کارشناسان است. باید جمهوری اسلامی را از منظر ارزش ها و دستاوردها دوباره ارزیابی کرد این میراث امام را دوباره نگاه کنیم.

 

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: جمهوری اسلامی چند ارزش مهم در خود دارد. در نگاه به بیرون، ما چند حرف مهم داریم. نخست اینکه مرزهای بین الملل را به رسمیت بشناسید. با جنگ و خونریزی وارد کشورها نشوید. همه مرزهای بین الملل محترم هستند و ما به همین دلیل با جنگ ها مخالفیم. ما با حمله عربستان به یمن مخالفیم چون تجاوز است به حقوق یک ملت.

 

وی افزود: اصل دوم که ما دنبال می کنیم، احترام به انتخاب مردم است. ما مردم سالاری را قبول داریم و کودتاگری مانند کودتای ترکیه را قبول نداریم. ما از اصول حمایت می کنیم. باید به انتخاب مردم احترام گذاشت. آل خلیفه باید به مردم خودش احترام بگذارد. ما در بحرین دخالتی نکردیم اما انتقاد که می توانیم بکنیم که چرا هر بحرینی یک رای ندارد. تبعیض مذهبی در بحرین را قبول نداریم. مساله سوم، استقلال کشورهاست. سوریه استقلال دارد. عراق استقلال دارد و ما به این دولت ها که از ما کمک خواسته اند کمک می کنیم. چون دولت های مشروع کمک خواسته اند. کنسولگری عربستان در شمال عراق به منظور مداخله در امور ایران و عراق به حزب کوموله کمک می کند و تروریست به ایران، اعزام می کند که با هوشیاری نیروهای انقلاب، با شکست مواجه شده است. ما این اعتقادات را داریم و با عربستان که به این اصول متعهد نیست مشکل داریم. سعودی ها شرورترین حکومت روی زمین هستند و با جنون خود منطقه را به آشوب می کشند.

 

رضایی افزود: در داخل ارزش نظارت دینی، اولین ارزش است. مردم سالاری دینی یک ارزش است. شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد. اگر کسی به این مردم سالاری اعتراض ساختار شکن داشته باشد در مقابل جمهوری اسلامی قرار می گیرد. کسانی که این ارزش را به صورت غیرقانونی مخدوش کنند، جمهوری اسلامی در مقابلشان می ایستد. کسانی با ما دوست هستند که ارزش های ما را حفظ کنند. مساله دوم، استقلال ماست . ما با هر کسی که بخواهد نفوذ کند و ما را وابسته کند، دشمن هستیم. اگر یک گروهی بخواهند بر خلاف استقلال گام بردارند، نمی پذیریم.عدالت سومین ارزش جمهوری اسلامی در داخل است. اگر حقوق های چند ده میلیونی داده شود و عده ای محتاج نان شب باشند، ازعدالت به دور است.

 

مبارزه با ظلم و فقر و فساد نیز از ارزش های ماست. نکته اساسی این است که ولایت فقیه هم ازمهمترین ارزشهاست وهم باسدار ارزشهاست این ارزش ها توسط ولایت فقیه حفظ می شود. هم ارزش های بیرونی و هم ارزش های درونی. در وهله اول توسط امام و رهبری حفظ شده. عصا و بازوی رهبری نیروهای انقلابی سپاه و بسیج هستند. از سوریه و یمن تا در داخل کشور، پاسداران انقلاب هستند که از ارزش ها دفاع می کنند و از دستاوردهای انقلاب در مقابل انحرافات ایستادگی می کنند.

 

دکتر رضایی با مقایسه دستاوردهای جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه گفت: بعضی می گفتند که نظام ترکیه ای بهتر از نظام ایران است، چون اقتصاد پیشرفته تری دارد. حالا ببینند که درکودتا دهها نفر کشته شدند و دستگیری های ترکیه از بیست هزار نفر گذشته است و معلوم نیست کی به ریل قبل برگردند. در سال 88 بسیج و سپاه مجروح داد اما کمترین آسیب به مردم رسید. در ترکیه ببینید چه شده است. اختناق عربستان را ببینید. در داخل کشورهای دوست غرب ببینید چه دیکتاتوری ای در کار است. در مقایسه با اطراف از نظر ثبات سیاسی و رعایت اصول ارزشی خودش، ما سر هستیم و بسیار جلوتریم. از نظر دستاوردها  بعد از سیصد سال ایران، امنیت و اقتدار خودش را دست آورده و برای مذاکره با ایران پنج شش کشور با ما سر یک میز می نشینند. قدیم فقط کشورهایی مثل  الجزایر با ما طرف می شد. این تحقیر بود. در برجام همه قدرت ها آمدند. کی چنین عزتی داشته ایم. ما الان با منفورترین دشمنان بشر می جنگیم. دیدید این کودک 12 ساله را که سر بردیدند. دیدید  با خلبان اردنی چه کردند. ما با منفورترین ها می جنگیم. با آمریکایی روبرویی هستیم که دروغ می گوید و پشتیبان عربستان و رژیم کودک کش اسرائیل است. در اردوگاه های سوریه، بسیاری از کودکان بدون پدر و مادر آواره اند. سپاه تعهد حسینی داده است.

 

استاد دانشگاه امام حسین (ع) افزود:  نیروهای انقلاب در اقتصاد کشور کجا وارد شده اند . از ابتدای انقلاب دولت ها تحت تاثیر دیگران، اقتصاد را به نیروهای انقلاب نداده اند. اگر به جمهوری اسلامی در اقتصاد ایراد وارد می کنند ما این را نمی پذیریم. ما در تحریم بودیم و با کارشکنی لیبرال ها و تکنوکرات ها مواجه بودیم. مقاومت منفی ای که حالا نیز موجب رکود شده است. کارشکنی داخلی و تحریم بیرونی وبی عرضکی مدعیان ترقی وغرب زده با هم مانع رشد اقتصاد ما شده است. چرا چشم انداز و سیاست های کلی رهبری اجرایی نشده؟ اگر اینها اجرا می شد، پیشرفت اقتصاد ما ده برابر می شد. اگر این سیاست های نظام ورهبری اجرایی نشود، بیکاری و تبعیض می ماند. جایی که نمی گذارند رهبری و نیروهای انقلاب وارد شود، نقایص و ضعف ها زیاد است. ما از دولت ها گله مند هستیم و امیدواریم که روزی برسد که همانند دفاع و اقتدار، در اقتصاد و فرهنگ هم شکوفا شویم. الحمد الله با همه کارشکنی ها پیشرفت خوبی داشتیم، اما پیشرفت در حالت محاصره و کارشکنی داخلی.نتیجه می گیرم جمهوری اسلامی ایران، بهترین نظام سیاسی برای ملت ایران و منطقه خواهد بود. ما پاسداران از بهترین ارزش ها دفاع می کنیم.

 

در ابتدای این مراسم سردار استاد حسینی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبیم (ع) ضمن عرض خوش آمد به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و ذکر خاطراتی از مجاهدت های سرلشکر رضایی در دوران دفاع مقدس، گزارشی از وضعیت سپاه استان ارائه کرد.

 

در ادامه این مراسم با حضور دکتر رضایی از تعدادی از مدافعین حرم، تجلیل شد./836/د102/ل

ارسال نظرات