۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۳۹۵۳۶

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن در دلگان و آغاز مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور در زاهدان از جمله اخبار کوتاه استان سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

جواد ملاشاهی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایرانشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 وقف جدید در ایرانشهر به ثبت رسیده است که عمده آن‌ها با هدف ساخت مسجد و برگزاری مناسبت‌های مذهبی بوده است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ایرانشهر اظهار کرد: امروزه نیاز به وقف در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، ازدواج، حوزه‌های علمیه، دارو و درمان، کمک به ایتام و همچنین دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه وقف راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه است، افزود: توجه به وقف در منطقه بلوچستان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و امیدواریم این سنت حسنه هر روز بیشتر در میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.

 

ملاشاهی بیان کرد: بحمدالله با فعالیت سازنده مبلغان در مناسبت‌های مختلف، اهمیت وقف در جامعه هر روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، از این رو باید کاری کنیم تا این وقفیات بر اساس نیازسنجی‌ها و مطابق با نیاز جامعه صورت گیرد.

 

وی با اشاره بر اینکه اداره اوقاف و امور خیریه عمل به نیات واقفین را وظیفه خود می‌داند، عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در جهت‌دهی به نیات واقفین و آشناسازی آنان به نیازهای روز جامعه نقش بسیاری مهمی ایفا کنند.

 

17 شهریور؛ آغاز مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور در زاهدان

علیرضا بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: سی و یکمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور امسال، 17 شهریورماه به میزبانی دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: اين جشنواره قرآنی ويژه دانشجويان در مقاطع مختلف کارداني، کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا است که در ۶ بخش شامل بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری برگزار می‌شود.

 

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان‌ افزود: رشته‌های این جشنواره شامل قرائت، حفظ، اذان و مناجات‌خوانی در بخش شفاهی و رشته‌های حفظ موضوعی قرآن، ترجمه و تفسیر، مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه در بخش کتبی می‌باشد.

 

برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن در دلگان

حجت‌الاسلام مراد نورایی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دلگان گفت: مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم صبح امروز با حضور بیش از 50 شرکت‌کننده در شهرستان دلگان برگزار شد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دلگان اظهار کرد: این مسابقات ویژه بانوان بوده که با هدف آشنایی و انس هرچه بیشتر جامعه با آموزه‌های وحی و همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم و شور و نشاط قرآنی در افراد برگزار شد.

 

وی افزود: در رشته قرائت نفرات اول تا سوم به ترتیب یگانه کریم‌نژاد، معصومه فتح پور و فاطمه عبداللهی دین‌محمد و در رشته حفظ قرآن فاطمه شکلی‌مهر، زینب اولیایی‌فر و فرزانه عبداللهی مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

 

حجت‌الاسلام نورایی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی بخصوص اگر دارای تنوع در رشته‌ها باشد، موجب جذب افراد از گروه‌های سنی مختلف به فعالیت‌های مذهبی می‌شود، از این رو باید چنین برنامه‌های مدّ نظر مسؤولان در نهادهای مختلف آموزشی نیز باشد./303/831/ب1

ارسال نظرات