۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۳۹۵۲۸

سفر هیاتی سعودی به فلسطین اشغالی برای دیدار با مسؤولان رژیم صهیونیستی

اعضای هیات عربستان سعودی با شماری از اعضای کنست رژیم صهیونیستی به منظور بحث و تبادل نظر بر سر طرح صلح عربی دیدار کردند.
عربستان سعودی و فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک هیات غیر رسمی از عربستان سعودی به ریاست انور عشقی ژنرال بازنشسته ارتش عربستان هفته گذشته به فلسطین اشغالی سفر و با دوری گولد مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و یواو بولی مردخای هماهنگ کننده امور مناطق این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

 

در این سفر شماری از شخصیت های سیاسی و آمادمیک و بازرگانان سعودی نیز در این دیدار عشقی را همراهی می کردند.

 

هاآرتص در این باره تصریح کرد که این دیدارها نه در مقر وزارت خارجه و نه در هیچ مقر دولتی دیگری برگزار نشده بلکه در هتل ملک داود در قدس اشغالی برگزار شده است.

 

این روزنامه افزود که این هیات بدون کسب اجازه از دولت عربستان سعودی راهی فلسطین اشغالی شده است و سفر آن رسمی نبوده است.

 

این هیات روز گذشته با شماری از اعضای جریان اپوزیسیون رژیم  صهیونیستی دیدار کرد. عیساوی فریج عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب میرتس ترتیب دهنده این دیدارها بود. کسینا ستلووا، عومر بار لیو از حزب اردوگاه صهیونیستی و میخال روزین از حزب میرتس با این هیات سعودی دیدار و گفتگو کردند.

 

هیات سعودی روز سه شنبه گذشته با یائیر لبید رییس حزب "یش عتید" دیدار کرد.

 

اعضای کنست رژیم صهیونیستی عشقی و دیگر اعضای هیات سعودی را به سفری دیگر به فلسطین اشغالی به منظور دیدار با اعضای کنست دعوت کردند.

 

اعضای این هیات عنوان کردند که می خواهند راه انور سادات رییس جمهور اسبق مصر را ادامه داده و در مسیر نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی گام بردارند.

 

اعضای هیات سعودی اوایل هفته گذشته با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و شماری دیگر از مسؤولان فلسطینی در رام الله دیدار و گفت وگو کردند./847/ب102/د

ارسال نظرات