۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۳۹۵۲۳
روحانی سنی لبنان:

تعرض به مقاومت به معنای خیانت به لبنان و خدمت به دشمن است

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان حمایت از مقاومت را وظیفه ای ملی و شرعی توصیف کرد و هرگونه تعرض به مقاومت و سلاح آن را خدمت به دشمن صهونیستی دانست.
شيخ ماهر عبدالرزاق رييس جنبش الاصلاح و والوحده لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، جنبش اصلاح و وحدت لبنان مراسمی را به مناسبت سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه سال 2006 علیه رژیم صهیونیستی در بیروت برگزار کرد.

 

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس این جنبش در این مراسم گفت: لبنانی ها 10 سال پیش در چنین روزهایی از شمال تا جنوب با جنگی سرنوشت ساز روبرو بودند. ملت و مقاومت و ارتش توانستند با قدرت در این جنگ که یک طرف آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و همپیمانان استکبار جهانی قرار داشت، ایستادگی کنند.

 

وی افزود: این پیروزی بزرگ که عزت و شرافت برای لبنان و جهان عرب و اسلامی به شمار می آید را به سید مقاومت یعنی سید حسن نصرالله و همه لبنانی ها و ملت های عربی و اسلامی تبریک عرض می کنم.

 

این روحانی اهل تسنن حمایت از مقاومت را وظیفه ای شرعی و ملی توصیف کرد و اظهار داشت: هرگونه تعرض به مقاومت و سلاح آن به معنای خیانت به لبنان و خدمت به دشمن صهیونیستی و تکفیری و توطئه علیه لبنان و اعراب و مسلمانان است. لبنان به فضل مقاومت اسلامی توانست به کشور پیروزی و کرامت و عزت مبدل شود و ما به همه گزینه های مقاومت که در چارچوب مصالح لبنان و مسلمانان است افتخار می کنیم.

 

شیخ ماهر عبدالرزاق ادامه داد: از شهروندان لبنانی می خواهیم به حمایت از ارتش و مقاومت ادامه دهند چرا که خط دفاع از لبنان به شمار آمده و برای امنیت و ثبات کشور فداکاری می کنند و این کشور با دو بال ارتش و مقاومت توانست به دشمن تکفیری و صهیونیستی فائق آید.

 

وی از تلاش های نبیه بری رییس پارلمان و همه سیاستمداران برای پایان بحران در لبنان تقدیر کرد و گفت: تصویب قانون انتخابات بر اساس نسبیت کامل و لغو قانون احتکار مذاهب و مناطق ضروری است تا لبنان از بحران ها خارج شود./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات