۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۳۹۵۱۰
نماینده خبرگان رهبری:

آیت الله اعرافی مدیری لایق، کاردان و دلسوز برای حوزه های علمیه است

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با تقدیر از شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله اعرافی را مدیری لایق، دانا، کاردان و دلسوز برای حوزه های علمیه دانست.
آیت الله حسینی اشکوری آیت الله حسینی اشکوری

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی اشکوری نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اولویت های مدیر جدید حوزه گفت: یکی از مسائل مهم، جنبه اخلاقی حوزه است که باید بسیار بر آن تأکید شود.

 

وی افزود: مسأله دیگر دروس حوزه است، دروس حوزه نباید به گونه ای باشد که برای مطالبی که نوعا نیاز نیست و ضرورتی ندارد عمر و وقت طلبه ها را تلف کند، با این عمر کوتاه و درگیری های بسیار جامعه هدر رفتن عمر طلاب در قیل و قال ها مناسب نیست، البته ما نمی گوییم که این ها ضرورت ندارد، این ان قلت ها برای کسانی که می خواهند در حوزه بمانند و از عمق بیشتری برخوردار شوند خوب است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که کتب درسی حوزه مسأله بسیار مهمی است، اظهار داشت: زمان، نیازها و تعطیلات اضافی اجازه نمی دهد که به مسائل جانبی پرداخته شود؛ باید اساتید ماهری باشند که روح مطلب را طلاب بیاموزند و آنها را رشد دهند.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال و تشبیه حوزه باید همانند کارخانه ای که تولید خود را با استاندارد و سرعت بالا تحویل می دهد طلاب را برای حضور در جامعه تربیت کند؛ حوزه نباید اجازه دهد که طلاب در قم متراکم شوند و زمانی طولانی را برای درس ها بگذرانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اشکوری با بیان این که طلاب زودتر باید به جامعه برای رفع نیازهای نظام منتقل شوند، ابراز داشت: نظام به روحانیان برای اشتغال در ارگان هایی همانند قوه قضاییه و عقیدتی سیاسی ها نیاز دارد؛ انقلابی بودن نظام، دولت و جامعه همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند مرهون حضور طلاب تحصیل کرده انقلابی است.

 

وی عنوان کرد: شبهاتی که مطرح می شود باید از سوی طلاب انقلابی پاسخ داده شود، حوزه باید نیازهای جامعه را برطرف کند؛ مدیریت جدید حوزه به نظر بنده مدیر لایقی، دانا، کاردان و دلسوز هستند که ان شاءالله با مدیریت آقای اعرافی و اهتمام دست اندکاران شاهد حوزه ای پویاتر و بالنده تر خواهیم بود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این مسأله متوقف بر این است که همواره اهمیت، نقش و کار بزرگ انقلاب در خدمت به اسلام و جامعه بشری را در نظر داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: نباید خیال کنند که انقلاب کار کوچکی است، متأسفانه در اثر تبلیغات فراوان و برخی برداشت های غلط می گویند انقلاب کاری نکرده یا موفق نبوده که سخنی بسیار کوته نظرانه است، دشمنان بر این طبل می کوبند که انقلاب ثمره ای نداشته و موفق نبوده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب اسلامی بسیار موفق بوده و به اسلام، تشیع و انسانیت خدمت کرده است، گفت: این سخن بدان معنا نیست که مشکلاتی وجود ندارد اما اهمیت و خدمت انقلاب همیشه باید مد نظر افراد باشد.

 

وی افزود: انقلاب بار امانتی است که نیروهای جدید و تازه نفس باید آن را بگیرند و با تلاش و پیگیری خود این امانت مهم را به نسل آینده بسپارند، قدر انقلاب را باید دانست و عناصری که در ایجاد، وحدت و نگه داشتن مردم در صحنه انقلاب نقش داشتند باید پاسداری شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اشکوری با بیان این که نقش مرهم روحانیت این است که در کنار مردم و دردآشنای آن ها باشد، اظهار داشت: روحانی باید آگاه باشد تا اسلام را به عنوان یک دین منزوی و فردی تلقی و معرفی نکند اسلام یک دین اجتماعی است و برای همه شؤون حیات برنامه دارد؛ این دیدگاه از اسلام انسان را وادار می کند که انقلابی بمانیم، انقلابی بیندیشیم و انقلابی عمل کنیم./1323/ت302/ج

محمد قمین

ارسال نظرات