۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۴۹۶
روحانی بحرینی:

تعرض به شعائر و مقدسات دینی خط قرمز ملت بحرین است

امام جمعه منطقه الدیر بحرین با انتقاد شدید از سیاست شیعه ستیزانه نظام آل‎خلیفه، تعرض به شعائر و مقدسات دینی را خط قرمز ملت بحرین توصیف کرد.
شیخ عیسی المومن امام جمعه منطقه الدیر بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، حجت الاسلام عیسی المومن امام جمعه منطقه الدیر بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الخیف برگزار شد، با اشاره به اقدامات آل خلیفه علیه شیعیان گفت: اگر دولت گمان می کند با سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، جلوگیری از برگزاری بزرگترین نماز جمعه، تعطیلی جمعیت های اسلامی و سیاسی و بازداشت علما و انقلابیان می تواند جلوی جنبش مردمی حق طلبانه ملت بحرین را گرفته و صدای عدالت و اصلاحات را خاموش سازد سخت در اشتباه و توهم است.

 

وی بر ادامه انقلاب ملت تحت هر شرایطی تأکید کرد و افزود: تحولات اخیر در کشور، هشدار آینده بحرانی را می دهد و اقدامات ظالمانه و غیرعاقلانه دولت نیز جامعه و وحدت ملت را در معرض خطر قرار داده است.

 

این روحانی بحرینی تصریح کرد: تلاش دولت برای تسلط بر ابعاد مختلف مسائل دینی به معنای دخالت آشکار در امور دینی و شعائر مذهبی مردم است. این شعائر به هیچ وجه تحت نظر بشر قرار نگرفته و هیچ کس شرعا حق ندارد در آنها دخالت کند. 

 

حجت الاسلام مومن با اشاره به اینکه عبادت به معنای ارتباط بنده با پروردگار است، ادامه داد: روشن است که یک مسلمان اجازه دخالت دیگران در مسائل دینی را ندهد. نماز، زکات، خمس، نماز جماعت، وقف و پیروی از علما و مشارکت در نماز جمعه و جماعت از امور دینی و شرعی است که کسی حق دخالت در آنها را ندارد.

 

امام جمعه منطقه الدیر بحرین خاطر نشان ساخت: اقدامات ظالمانه دولت علیه شیعیان در بحرین، برای پیروان اهل بیت(ع) ثابت کرده است که در وجود، هویت، اعتقاد، شعائر و فرایض مورد هجمه قرار گرفته اند و پیام علمای ارشد در این زمینه نیز مؤید این مساله است و وضع خطرناک شیعیان در بحرین را به جهانیان نشان می دهد.

 

وی تأکید کرد: دولت بداند که مردم حاضر به کوتاه آمدن از دین و اعتقادات و شعائر خود نیستند و اجازه تعرض به مقدسات و توهین به علما را نخواهند داد و با جلوگیری از حق طبیعیشان در ادای واجبات دینی به شدت مخالف هستند.

 

حجت الاسلام مومن در پایان گفت: اگر دولت هیچ خط قرمزی را در تعامل با ملت به رسمیت نمی شناسد، ملت تعرض به شعائر و مقدسات دینی را خط قرمز می داند. سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به معنای سلب تابعیت همه ملت است و دولت با این اقدام، خود را دشمن ملت معرفی کرد چرا که شیخ عیسی قاسم وجدان و قلب تپنده و سخنگوی ملت به شمار می آید./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات