۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۳۹۴۷۶
آیت الله علم الهدی:

مسؤولان واکنش قاطعانه‌ای به کشتار شیعیان در کشمیر نشان دهند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: هندی‌های کافر شیعیان مظلوم را در کشمیر به خاک و خون کشیده و کودکان را در برابر چشم مادران‌شان حلق‌آویز می‌کنند. این درست نیست که عزیزان ما به خاطر حفظ برقراری روابط سیاسی با هند، در برابر مظلومیت جان‌کاه شیعیان جان بر کفِ کشمیر، برخورد قاطعی نداشته باشند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به رویکرد ضعیف مسؤولان سیاست خارجی در قبال کشتار شیعیان کشمیر واکنش نشان داد و گفت: انتظار ما از مسؤولان عزیزمان این است که مصداق «إِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَار» قرار نگرفته و بینش‌های‌شان خدای ناکرده تنگ و منحرف نشود.

 

اصل اول در سیاست خارجی نظام اسلامی، دفاع از مظلومان است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: هندی‌های کافر شیعیان مظلوم را در کشمیر به خاک و خون کشیده و کودکان را در برابر چشم مادران‌شان حلق‌آویز می‌کنند. این درست نیست که عزیزان ما به خاطر حفظ برقراری روابط سیاسی با هند، در برابر مظلومیت جان‌کاه شیعیان جان بر کفِ کشمیر، برخورد قاطعی نداشته باشند.

 

وی افزود: اصل اول در سیاست خارجی ما دفاع از مظلومان است؛ به ویژه مظلومی که برای مظلوم کربلا(ع) و حضرت زینب(س) گریه می‌کند. امیدواریم عزیزان ما با قاطعیت بیشتری از این مظلومین حمایت کنند و مخصوصا در لابی‌های ارتباطی با هندی‌ها لااقل بتوانند این شیعه‌کشی را در کشمیر از بین ببرند.

 

بازخوانی عبرت‌های جنگ احزاب

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش اصلی سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز جنگ احزاب، اظهار کرد: نخستین آموزه سیاسی جنگ احزاب، «اتحاد کفار در برابر پیامبر اکرم(ص)» است. یهود و عرب در طی دو سه هزار سال عداوتی که با هم داشتند، فقط یک بار متحد شدند و جنگ احزاب را به وجود آوردند.

 

امام جمعه مشهد مقدس این تجربه جنگ احزاب را مشابه شرایط کنونی جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز دبیرکل سازمان ملل آزمایش موشکی ایران را به حساب یک نقطه بر خلاف برجام معرفی می‌کند؛ در حالی‌که در مواد برجام نکته‌ای که بخواهد از نظر آزمایش موشکی ایران را محدود کند، وجود ندارد. یعنی کسی که مدعی برقراری صلح جهانی در روی کره زمین است، این حرف را بر خلاف واقعیت مطرح می‌کند.

 

دبیرکل سازمان ملل نسبت به عهدشکنی آمریکا بی‌تفاوت است

وی ادامه داد: از روزی که برجام امضا شده است، 52 لایحه ضد ایرانی در کمیته‌های مختلف مجلس نمایندگان و مجلس سنای امریکا تصویب شده که همه آن‌ها برخلاف برجام است اما دبیرکل سازمان ملل آن‌ها را مطرح نمی‌کند. یعنی امروز یک جریان جهانی در پشت سر استکبار از آن حمایت می‌کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که «مسلمانان در جنگ احزاب با وجود مشکلات اقتصادی، برای مقابله با کفار از توان داخلی خود استفاده کردند»، آن را دومین آموزه سیاسی اجتماعی جنگ احزاب خواند و اظهار کرد: روزی که پیغمبر(ص) در برابر این توطئه سراسری کفار قرار گرفتند، به سراغ حل مشکل سیاسی و این‌که «حالا برویم مذاکره کنیم، دست بدهیم و لابی کنیم» نرفتند؛ بلکه با قدرت مسلمانان اطراف مدینه را خندق کندند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تکیه مسلمانان به توان داخلی‌شان در حالی بود که حتی قوت لایموت نداشتند و پیامبر(ص) به هنگام حفر خندق، از گرسنگی به شکم‌شان سنگ بسته بودند. در عین حال به طرف دشمن دست دراز نکرده و در صدد لابی با دشمن و مذاکره و تعامل با او برنیامدند.

 

راهبرد اقتصاد مقاومتی برگرفته از سیره پیامبر اکرم(ص) است

وی با تأکید بر این‌که بنا بر فرموده قرآن، پیامبر(ص) برای مسلمانان «اسوه حسنه» است، گفت: رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب می‌دهند، یک اندیشه سیاسی و رهنمود شخصی با تکیه بر سلیقه فردی خودشان نیست؛ بلکه راهبردی متکی بر آموزه‌های وحی، قرآن، حدیث، سیره و سنت پیغمبر(ص) و معصومان(ع) است. پس اگر بر اجرای اقتصاد مقاومتی اصرار دارند، این در حقیقت اجزای آموزه سنت پیامبر اکرم(ص) در جریان جنگ احزاب است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی «فعال شدن منافقان» و «پیروزی نهایی جریان ولایت» را از دیگر آموزه‌های سیاسی جنگ احزاب دانست و افزود: شما امروز می‌بینید در جامعه ما بعضی از جریان‌های سیاسیِ انحرافیِ چشم دوخته به دروازه غرب، دقیقا همان منطقی را دارند که منافقین در جنگ احزاب در بین مسلمانان داشتند. دقیقا همان حرف‌ها را زده و می‌گویند «تمام شد؛ انقلابی سال 57 گذشت. انقلابی یعنی چه؟»

 

امنیت بی‌نظیر جمهوری اسلامی در منطقه مرهون مدیریت رهبری است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که علیرغم ترس منافقان از دشمن، امروز دشمنان به قدرت جمهوری اسلامی آگاهی کامل دارند، تصریح کرد: اخیرا برژینسکی در رابطه با اتفاقات ترکیه گفته بود «من معتقدم امروز اوباما، اولاند، مرکل و کامرون باید به صف ایستاده و از مسئولان ایران وقت بگیرند تا مسئولان ایران به آن‌ها توضیح دهند که چطور توانسته‌اند کشور امنی را در دریای ناامنی به وجود آورده و اداره کنند؟»

 

وی در تحلیل این نظریه، خطاب به جریان‌های سیاسی مرعوب دشمن اظهار کرد: این کشور امن در این دریای ناامن که این آقای پیر سیاست آمریکا به عنوان نقطه شگفت‌انگیز عنوان می‌کند، با کدام قدرت و نیروی ما درست شده؟ جز سر انگشت مدیریت حجت امام زمان(عج)؟ شما این قدرت را نمی‌بینید و قدرت دشمن را می‌بینید؟ در حالی‌که دشمن دقیقا متوجه است منشأ این قدرت، سرانگشت حکیمانه این رهبر مدیر در جامعه ماست؛ آن‌هم به خاطر وابستگی به امام زمان(عج) و مبانی دینی و شرعی./201/820/ب1

ارسال نظرات