۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۳۹۴۶۲
امام جمعه جاسک:

اتکا به دشمن ما را به قعر مشکلات می کشاند

امام جمعه جاسک گفت: این‌که ما بدانیم که اتکا به دشمن ما را به قعر مشکلات می کشاند و همیشه باید چشممان به دست بیگانگان باشد درس مهمی است که مردم و مسؤولان می توانند از برجام بگیرند.
امام جمعه جاسک

حجت الاسلام جواد غلامی امام جمعه جاسک در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، اتکا به خداوند متعال و اعتماد به نفس و همچنین بکارگیری ظرفیت‌های درونی را مهم ترین راه موفقیت در زمینه های مختلف علمی دانست و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید با اعتقاد به اینکه "ما می‌توانیم" بر همه مشکلات فائق آئیم.

 

وی افزود: اینکه ما بدانیم که اتکا به دشمن ما را به قعر مشکلات می کشاند و همیشه باید چشممان به دست بیگانگان باشد درس مهمی است که مردم و مسؤولان می توانند از برجام بگیرند.

 

امام جمعه جاسک تصریح کرد: شخص رییس جمهور، مواردی را در تبلیغات رییس جمهوری بیان کرد و مردم نیز با صداقتی که داشتند به این موارد به عنوان طرح و برنامه شخص رییس جمهور برای اداره کشور نگاه کرده و به وی رأی دادند در حالی که این موارد نه تنها طرح، بلکه توهم و آرزوهای خیالی بیش نبود.

 

حجت الاسلام غلامی بیان‌کرد: شخص رییس جمهور در توهم به سر می برد که این طور فکر می کنند و هنوز نیز همان گونه رفتار کرده و دید واقع بینانه نسبت به برخی مسائل ندارد و همین امر به کشور ضربه می زند و اسباب ناراحتی مردم ولایتمدار و متدین ایران اسلامی را فراهم می کند به طوری که در کرمانشاه به وی اعتراض شد که مقصر اصلی خود شخص رئیس جمهور است، چرا باید با بیانات غیرمنطقی و عدم توجه به چرخ زندگی مردم سبب شود تا مردم اینطور رفتارهایی با وی کنند.

 

وی ادامه داد: سخنان و ایرادات ضد و نقیض وی درباره رکود اقتصادی و یا رفع آن در کشور و ارسال نامه چهار وزیر به وی نشان دهنده ضعیف رییس جمهوری بوده و سبب شده تا مردم از این گونه رفتارها برنجند و ناراحت شوند.

 

امام جمعه جاسک گفت: متاسفانه رییس جمهوری نه توانست چرخ زندگی مردم را بچرخاند و نه چرخ سانتریفیوژها و این امر سبب افت مسائل هسته ای کشور شد و از سوی دیگر نیز اختلافات طبقاتی و شرایط نامناسب اقتصادی مردم و افزایش فقر در جامعه بیداد می کند.

 

وی بیان‌داشت: مردم در شرایط خیلی بدی از مشکلات اقتصادی به سر می برند و این امر سبب نارضایتی مردم شده این مهم، که نتیجه وهم و خیالات رئیس جمهور و عدم طرح و برنامه وی در دوران خدمت به مردم و کشور است.

 

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشور گفت: حمایت از تولیدات داخلی، قطع کردن دست بانک‌ها از بنگاه‌داری و دخالت در امور اقتصادی، برگرداندن تمامی وام‌های هزار میلیاردی که به بهانه رونق تولید دریافت شده که 95 درصد از وام ها به این شکل بوده، بهترین راهکار رونق اقتصادی و رفع معضل بیکاری است.

 

امام جمعه جاسک، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم را با هدف تولید و رونق اقتصادی دانست و گفت: در راستای افزایش درآمد مالیاتی بر این متکی نباشند که افراد موفق‌تر را برای اخذ مالیات تحت فشار قرار دهند بلکه باید واحدهای تولیدی با هدف افزایش درآمد مالیاتی دولت راه اندازی شود.

 

وی تصریح‌ کرد: توجه به کشاورزی و دامداری، توجه به صادرات، اهتمام ویژه به شرکت‌های دانش بنیان در زمینه توسعه کشاورزی و دامپروری با هدف افزایش تولیدات زراعی و دامی، کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولیدات و درآمدها در کشور از جمله مواردی است که در رونق اقتصادی کشور بی تاثیر نیست./302/851/ب1

ارسال نظرات