۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۳۹۴۵۰
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رویکرد دشمنان در برجام مشخص شد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با انتقاد از بدعهدی دشمنان در برجام، گفت: کسانی که برای برجام زحمت زیادی کشیدند امروز متوجه شده اند و اعتراف می کنند که دشمن بدعهد است.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد النبی(ص) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه مردم باید در انتخابات مسؤولان متعهد را انتخاب کنند، گفت: مردم باید بدانند در راستای قوت یا تضعیف اسلام حرکت می‌کنند چراکه یک امضای مسؤول میلیاردها مال را جابه جا می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: مسؤولان به دلیل جابه جایی‌ها باید در انجام امور خود رعایت امانت و حقوق مردم داشته باشند و در امور مالی جدی عمل کرده و بر اساس تقوا عمل کنند تا کوچک‌ترین حقی در مصرف بیت المال ضایع نشود.

 

امام جمعه قزوین در ادامه به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد که می‌فرماید: کسانی که بیت المال و اموال مؤمنان را به ناحق جا‌به‌جا می‌کنند، اسلام را به خطر انداخته و در ردیف دشمنان اسلام قرار می‌گیرند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: افرادی که به ناحق اموال مردم و بیت المال را جابه‌جا می‌کنند در ردیف دشمنانی چون صهیونیست و آمریکا قرار می‌گیرند و این سخن حضرت علی(ع) محدود به مسؤولان نمی‌شود چراکه مردم باید مراقب این موضوع مهم باشند.

 

کسی که در حفظ اموال بیت المال کوتاهی کند سبب نابودی اسلام شده است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: کسی که اختیار اموال مؤمنین را دارد و به هر دلیلی در حفظ اموال بیت المال کوتاهی کند موجب نابودی اسلام شده و در ردیف دشمنان قسم خورده اسلام قرار می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به کودتای ترکیه خاطرنشان کرد: مردم از آنجایی که دوست نداشتند کشورشان مورد حمله و آشوب قرار گیرد قیام کردند اما این موضوع به معنی حمایت از اردوغان نیست.

 

اردوغان اشتباه نکند؛ مردم کشور ترکیه به خاطر او وارد خیابان‌ها نشدند

وی در ادامه با بیان اینکه جمعیتی که مدتی پیش در ترکیه علیه کودتاگران به پا خواستند به خاطر این بود که جلوی آشوب، بلوا و نفوذ داعش را بگیرند گفت: اردوغان اشتباه نکند مردم کشور ترکیه به خاطر او وارد خیابان‌ها نشدند بلکه اردوغان خودش به خاطر همدستی با اشرار بین المللی آمریکا، اسراییل و داعش زیر سؤال است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهارداشت: اگر واقع گرا باشیم باید بدانیم اردوغان زیر سوال مردم است و نباید فکر کند مخالفت مردم با کودتا موافقت با حکومت وی است.

 

وی اظهار کرد: جنایتکاران آمریکایی، سعودی، صهیونیست ها وقتی یک صهیونیست به خاطر دزدی، غارت و جنایت محکوم می‌شود همه رسانه ها را تحریک می‌کنند و با بوق و کرنا هیاهو می‌کنند اما اگر در کشورهای مسلمان و مظلوم هزاران نفر کشته شوند کسی اعتراض نمی‌کند و مجامع بین المللی و رسانه‌ها در سکوت کامل هستند.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امروز صهیونیست ها و حامی آنها در جای جای عالم جنایت می کنند و کشتار مردم در سوریه، عراق، یمن و کشمیر در بی تفاوتی فراموش می شود و اگر با این جنایات بلای الهی نازل شود دور از انتظار نیست.

 

یکی از وظایف مسلمانان حمایت از مظلومان است

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مسلمانان این است که در مقابل ظلم و ستم کاری کرده و از مظلومان حمایت کنند ابراز کرد: امروز که در کشمیر ظلم کرده و مردم را می‌کشند و سازمان ملل و استکبار جهانی سکوت کرده‌اند، نباید در مقابل آن‌ها سکوت کرد.

 

خطیب جمعه قزوین در ادمه اضافه کرد: باید همیشه به جنایتکاران تلنگر بزنیم و حمایت از مظلومان را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا دنیا بداند ایران اسلامی در برابر ستم سکوت نمی‌کند و حامی مستضعفان جهان است.

 

وی با بیان اینکه اگر در برابر ستم سکوت کنیم در واقع در ظلم مشارکت کرده‌ایم تصریح کرد: مردم ما هرگز با ستم همراهی نخواهند کرد و افشاگری را وظیفه خود می‎دانند.

 

نماز جمعه بهترین جایگاه برای اطلاع رسانی و روشنگری است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به سالروز برپایی نماز جمعه گفت: نماز جمعه مرکز ثقل وحدت و انسجام مردم برای حرکت در مسیر تعالی است و ائمه جمعه باید روح تقوی را در این تریبون تقویت کنند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: باید در خطبه‌های نماز جمعه از تقوی و ایمان صحبت شود و نمازگزاران پس از حضور در این مراسم در رفتار و گفتار و محبت آنها تغییر ایجاد شود.

 

نماز جمعه همایش بزرگ معنویت است

خطیب جمعه قزوین گفت: نماز جمعه همایش بزرگ معنویت است و با رصد اوضاع و احوال مسلمانان عالم باید اطلاع رسانی درستی از وضعیت موجود صورت گیرد تا همه در جریان ظلم و ستم در جهان قرار گیرند.

 

وی در ادامه افزود: در نماز جمعه به فکر چاره برای حل مشکلات بشریت باشیم و با شناسایی دشمنان لازم است هوشیاری خود را برای مقابله با ستمگران حفظ کنیم.

 

رویکرد دشمنان در برجام مشخص شد

خطیب جمعه قزوین در ادامه با انتقاد از بدعهدی دشمنان در برجام گفت: کسانی که برای برجام زحمت زیادی کشیدند امروز متوجه شده اند و اعتراف می کنند که دشمن بدعهد است و ای کاش به هشدارهای ائمه جمعه در نماز جمعه اهمیت می دادند.

 

وی در ادامه افزود: در نماز‌های جمعه باید هشدارها داده شود و اگر گوش شنوا بود امروز در برجام دچار بی تعهدی دشمنان نمی شدیم و متوجه می شدیم دشمن قابل اعتماد نیست.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین ابراز کرد: وظیفه دیگر ائمه جمعه دادن تذکر و راهنمایی و امر به معروف و نهی از منکر است و در تریبون‌های نماز جمعه رسالت داریم تا ضمن هشدار و بصریت افزایی مردم را با سیره امامان آشنا کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه بنده است هر اتفاقی در استان قزوین رخ می‌دهد را با مردم در میان بگذارم، متأسفانه در برخی مناطق شاهد زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی یعنی نزدیک به 30 هکتار زمین‌های درجه یک که اهمیت بسزایی داشته توسط برخی مدیران استان هستیم که قصد داشتند از اختیارات مدیریتی خود برای انجام چنین کارهایی استفاده کنند که متاسفانه عده‌ای دست به دست هم دادند و با استفاده از حوزه مدیریتی خود امانتدارانه رفتار نکردند.

 

هیچ مدیری حق تصرف و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی را ندارد  

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با بیان اینکه هیچ مدیری و یا فردی حق تصرف و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی را ندارد اظهار کرد: این در حالی است که این زمین‌های کشاورزی باید به مالکیت خصوصی در می‌آمد چند ماه پیش در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری راجع به زمین هفت سنگان تصمیمات لازم اتخاذ و از بروز فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه ریز به ریز ابعاد مختلف زمین های کشاورزی بررسی شد که شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوبه عدم ممنوعیت استفاده از زمین‌ها را داده و جلوی فاجعه را گرفتند و در حال حاضر صدور پروانه‌های زمین‌های کشاورزی باطل شده است و اعضای شورا به داد بیت المال رسیدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مدیران استان هشدار داد و تاکید کرد: در صورتی که روند چپاول بیت المال ادامه پیدا کند اسامی مدیران متخلف را اعلام خواهم کرد ما این موضوع را پیگیری کرده و در صورت لزوم اقدامات جدی را انجام می‌دهیم.

 

وضعیت منابع آبی در شرایط بحرانی قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به کمبود آب در فصل تابستان اظهار کرد: همه باید در این شرایط احساس وظیفه کنیم و بدانیم وضعیت منابع آبی در شرایط بحرانی قرار دارد و اگرتک تک ما صرفه جویی نکنیم با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

 

وی در پایان گفت: اگر مدیریت منابع آبی بخوبی صورت نگیرد هم در تامین آب شرب و هم آب کشاورزی چالش جدی خواهیم داشت و دشت قزوین در معرض بی‌آبی قرار گرفته و خشک خواهد شد./201/873/ب1

ارسال نظرات