۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۳۹۴۳۸

تلاش آمریکا برای تضعیف دولت سوریه با وضع تحریم های جدید

آمریکا برای تضعیف دولت سوریه، تحریم های جدیدی را علیه دمشق اعمال کرده است.
سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه)، نام هشت تن از اتباع وهفت نهاد سوری را در لیست تحریم خود قرار داد که هدف اصلی آن قطع ارتباط آنها با سیستم پولی بین المللی اعلام شده است.

 

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، شرکت مهندسی سوری«هسکو» که در زمینه ساخت و مهندسی تاسیسات تولید انرژی فعالیت دارد در این لیست قرار دارد. وزارت خزانه داری آمریکا همچنین شرکت روسیه ای را که این شرکت سوری وابسته به آن می باشد در لیست تحریم قرار داده است.

 

علاوه براین شرکت های «یونا استار» و «تی رابر» که از تامین کنندگان تجهیزات دفاعی برای ارتش سوریه هستند، در این لیست تحریم گنجانده شده است.


«آدام شوبین» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این باره گفت، دولت سوریه همواره  در راستای بی ثباتی اوضاع گام بر می دارد.

 

سوریه از اوائل سال 2011، به محل درگیری ارتش سوریه با گروه های تروریستی و شبه نظامیان مخالف دولت تبدیل شده است که عمده این گروه ها از سوی کشورهایی نظیر عربستان سعودی، قطر، ترکیه و آمریکا حمایت می شوند.

 

 براساس آمار رسمی منتشرشده از آغاز این درگیری ها تاکنون بیش از 470 هزار نفر در سوریه کشته شده اند و نزدیک به نیمی از جمعیت 23 میلیون نفری این کشور مجبوربه ترک خانه هایشان شده اند که بسیاری ازآنها به سایر کشورهای همسایه سوریه گریخته اند./982/ب102/د

ارسال نظرات