۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۳۹۱۷۱
حجت‌‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

مسؤولان جز اراده الهی تحت تأثیر هیچ عاملی قرار نگیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همه مسؤولان باید از فرصت خدمتی که در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند، گفت: مسوؤلان بدانند که ارزش کار آنها در پایان کارشان مشخص می‌شود و جز اراده الهی تحت تأثیر هیچ اراده و عوامل دیگری از جمله هوا و هوس قرار نگیرند تا نتیجه اقداماتشان موفقیت آمیز و مورد رضایت الهی قرار گیرد.
عابدینی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عصر امروز در نشستی که با استاندار، معاونان و جمعی از کارکنان استانداری در دفتر استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به سیره حکومتی امام علی (ع)، گفت: ایشان در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر مأموران حکومتی و مردم را عبد خدای متعال دانسته و حل مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف را وظیفه مأموران خود در شهرهای مختلف معرفی کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به آیین زمامداری در سیره حکومتی امام علی (ع) اظهار کرد: خدمت به مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، امام علی (ع) جمع آوری مالیات، دفاع از مردم در مقابل دشمنان و آمادگی برای جهاد، ساماندهی مشکلات مردم در امر قضا و عمران و آبادانی را از وظایف مهم مالک اشتر، کارگزار خود در مصر معرفی کرد.

 

عمران و آبادانی دنیایی با عمران و آبادانی باطنی محقق می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه عمران و آبادانی ابتدا باید از دل انسان شروع شود، خاطرنشان کرد: یاد و ذکر خداوند دل انسان را آباد می‌کند و این اصل مهمی است که امام علی (ع) آن را لازمه و زمینه عمران و آبادانی دنیا معرفی می‌کند.

 

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه اگر دل آباد نباشد، آبادانی ظاهری و دنیایی هیچ‌گاه به دست نخواهد آمد تصریح کرد: جامعه ما برای توسعه و پیشرفت نیازمند این معناست، از این رو تقوا و تسلیم در برابر ذات حق‌تعالی انسان را به عمران و آبادانی می‌رساند.

 

تقوا و تسلیم وسیله‌ای برای آبادانی باطنی و ظاهری

وی با بیان اینکه تقوا و تسلیم یکی از راه کارهایی است که انسان می‌تواند با بهره‌گیری از آن به عمران و آبادانی باطنی و ظاهری دست پیدا کند، ابراز کرد: اگر انسان با خدا و دستورات الهی در قرآن هماهنگ باشد، به این جایگاه دست پیدا می‌کند و در نتیجه شایستگی و توان خدمت به مردم را می‌یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اضافه کرد: اگر به این جایگاه دست پیدا کنیم در حقیقت با اراده الهی هماهنگ شده‌ایم و هیچ کسی توان و مقابله با ما را نخواهد داشت، زیرا خداوند وعده کرده اراده خداوند بر هر اراده‌ای پیروز و غالب است.

 

ارزش خدمت مسؤولان در پایان کارشان مشخص می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همه مسؤولان باید از فرصت خدمتی که در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند، اظهار کرد: مسوؤلان بدانند که ارزش کار آنها در پایان کارشان مشخص می‌شود و جز اراده الهی تحت تأثیر هیچ اراده و عوامل دیگری از جمله هوا و هوس قرار نگیرند تا نتیجه اقداماتشان موفقیت آمیز و مورد رضایت الهی قرار گیرد.

 

پذیرش مسؤولیت‌ها باید به دور از انگیزه‌های مادی باشد

فریدون همتی، استاندار قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: انگیزه‌های مادی نباید در پذیرش مسؤولیت‌ها ملاک قرار گیرند، بلکه باید انگیزه خدمت به مردم و استفاده از این ظرفیت خدمتی برای قرب الهی در نظر باشد.

 

وی در ادامه ابراز کرد: باید در آموزه‌های دینی و فرهنگی به جایی برسیم که در تکریم ارباب رجوع و خدمت به مردم نیازی به بخشنامه‌ای عمل کردن و دستورات اداری نداشته باشیم.

 

ضرورت سرعت در خدمت‌رسانی به روستاییان و محرومان

استاندار قزوین افزایش سرعت در خدمت به مردم به ویژه در مناطق محروم و روستایی را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: برای جلوگیری مکرر از مراجعه روستاییان به مرکز شهر باید سرعت خدمت‌رسانی را کاهش دهیم.

 

این مقام مسؤول اظهار کرد: اقدامات خوبی برای افزایش سرعت خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفته و معتقدیم بسیاری از طرح های خدمتی نیازمند بودجه و امکانات چندانی نیست و اجرای آنها رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

 

وی در پایان گفت: نیازمند شنیدن نقطه نظرات، توصیه‌ها و پیشنهادهای نماینده ولی‌فقیه و علمای استان هستیم تا بتوانیم با بهره‌گیری از آنها مسیر خدمت‌رسانی به مردم را هموارتر کنیم./202/873/ب1

ارسال نظرات