۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۳۹۱۶۷
مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده ورزارت ورزش و جوانان خبر داد:

گردشگری ارزان قیمت برای زوج های جوان

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده ورزارت ورزش و جوانان، ضمن تشریح برنامه های هفته ازدواج از تسهیل گردشگری برای زوج های جوان و رایزنی برای وام ازدواج خبر داد.
ازدواج

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، ناصر صبحی قره ملکی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده ورزارت ورزش و جوانان، امروز(۳۰تیر) در نشست هم اندیشی کارشناسان حوزه ازدواج، برگزاری دوره های آموزشی را به عنوان یکی از برنامه های هفته ازدواج نام برد و گفت: این آموزش ها برای جوانان و همچنین سمن های جوان فعال در حوزه ازدواج و خانواده پیش بینی شده است.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده از دیگر برنامه های این هفته به برگزاری جشنواره ها، همایش ها و نمایشگاه های حوزه ازدواج و تعالی خانواده اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره ها و همایش ها را در سطح ملی و استانی پیش بینی کرده ایم و در خصوص نمایشگاه ها علاوه بر سطح ملی و استانی در سطح شهرستان ها نیز نمایشگاه خواهیم داشت که در حاشیه جشنواره ها و یا به صورت مستقل برگزار می شوند.

 

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری با سمن ها و مراکز مختلف خبر داد و ابراز داشت: یک خبر خوب ایجاد تسهیلات گردشگری برای زوج های جوان است، به عنوان مثال با استان اردبیل برای استفاده زوج های جوان از مناطق تفریحی شهر سرعین با تخفیف حداقل ۵۰ درصدی هماهنگی هایی صورت گرفته و اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است.

 

صبحی قراملکی همچنین اعطای مجوز و تاسیس مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تعالی خانواده را نیز از دیگر برنامه های هفته ازدواج دانست و اظهار داشت: آنچه بدیهی است استفاده از متخصصین حوزه ازدواج و تعالی خانواده در مراکز تخصصی این حوزه است و به هیچ وجه اجازه ورود افراد غیرمتخصص را نخواهیم داد.

 

وی به بازنگری و اصلاح آیین نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل ملی مشاوره پیش از ازدواج اشاره کرد و افزود: عملکرد سایر دستگاه ها در حوزه ازدواج و تعالی خانواده رصد می شود تا جلوی موازی کاری و صرف هزینه های اضافه گرفته شود.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده همچنین با اشاره به تشکیل کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده در ستاد ساماندهی امور جوانان، نظارت وارزیابی عملکرد استان ها و تالیف و انتشار کتب مرتبط با این حوزه عنوان کرد: البته هنوز در حوزه تالیف و انتشار کتاب اقدامات زیادی انجام نشده اما کتابی در خصوص مشاوره پیش از ازدواج به لحاظ محتوایی تولید شده که انشاالله منتشر خواهد شد. وی از تلاش های استانها بخصوص استان آذربایجان شرقی، در خصوص راه اندازی دبیرخانه تخصصی ازدواج تقدیر کرد.

 

مدیرکل ساماندهی امور جوانان نیز در ادامه این جلسه از بررسی طرح آموزش پیش از ازدواج ۷۵۰ هزار زوج ستاد ملی ساماندهی جوانان خبر داد.

 

سید جواد رضوی با اشاره به برگزاری شصت و سومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان افزود: این جلسه با ریاست وزیر ورزش و جوانان در روز دوشنبه(۴ مرداد) تشکیل می‌ شود که در این جلسه گزارش وضعیت جوانان استان ایلام توسط استاندار ایلام ارائه خواهد شد.

 

مدیرکل ساماندهی امور جوانان بررسی طرح آموزش های پیش از ازدواج را از دیگر موارد مطروحه در این جلسه دانست و خاطرنشان کرد: دستور بعدی ارائه طرح آموزش پیش از ازدواج ۷۵۰ هزار زوج در آستانه ازدواج است که مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

رضوی ادامه داد: طرح آموزش پیش از ازدواج ۷۵۰ هزار زوج در آستانه ازدواج در صورت تصویب با مشارکت همه دستگاه های عضو ستاد اجرا خواهد شد./836/د102/ل

ارسال نظرات